مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در نشستی تفاهم نامه همکاری بخش تعاون و صندوق بازنشستگان کشوری استان کرمانشاه را منعقد نمودند.
کد خبر: ۴۳۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 30 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کار و رفاه اجتماعی استان،داود یاوری با تاکید به فرمایشات مقام معظم رهبری و سهم تعاون در ایجاد اشتغال گفت: بخش تعاون یکی از مصادیق بارز توجه به مشارکت های مردمی برای تحول در ایجاد اشتغال و کنترل فاکتور های ناشی از بیکاری می باشد. در هر جایی که مردم به کمک دولت آمده اند بسیاری از مشکلات مرتفع گردیده است.

یاوری ادامه داد: حوزه تعاون یکی از بخش هایی است که با حمایت مردم، بیشترین پتانسیل را برای عبور از بیکاری در خود دارد که البته ایجاد انگیزه وظیفه ما است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاها جتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اندوخته وزین بازنشستگان در سالهای خدمت ایشان گفت: یکی از دغدقه های امروز جامعه که بازنشستگان نیز از آن مستثنی نسیتند اشتغال جوانان می باشد که امیدواریم با انعقاد تفاهم ناممه فی مابین بتوانیم مقدار از دغدغه های بازنشستگان را پوشش دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: برخورداری از تسهیلات بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری، برخورداری از تخفیف حق بیمه ، بهره مندی از آموزش های رایگان مرتبط با تعاونی ها، حمایت های مالی از پژوهشگران حوزه تعاون و سایر امکانات از  مزایای عقد این تفاهم نامه خواهد بود.

رئوف کاویانی معاون حوزه تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز ضمن اظهار خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه گفت: ظرفیت بازنشستگان بسیار فرصت خوبی است تا بتوان تجربیات چند دهه کار اجرایی را برای ایجاد مشاغلی  نو برای فرزندان و خانواده های بازنشستگان ایجاد نمود.

کاویانی با اشاره به مزیت های ایجاد تعاونی افزود: کارشناسان حوزه تعاون آماده ارایه هرگونه همکاری و ارایه خدمات در بخش های ترویج، ایجاد و توسعه تعاونی ها هستند و در صورت نیاز می توانند آموزشهای لازم را به متقاضیان ارایه نمایند.

جلیل رحیمی صدر مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست گفت: جامعه هدف بازنشستگان در استان قریب به 33 هزار بازنشسته و موظفی است که در 

سطح استان پراکنده می باشند و از طریق 9 کانون که دستگاههای آنها متفاوت می باشد با این عزیزان در ارتباط می باشیم و امیدواریم از این طریق و نیز از طریق دستگاههای مرتبط بتوانیم اطلاع رسانی جامعی برای تحقق و ترغیب ایجاد تعاونی برای بازنشستگان و فرزندان ایشان داشته باشیم.

رحیمی صدر ادامه داد: اقشار بازنشسته نیز مانند سایر اقشار جامعه نیازمند ایجاد شغل برای فرزندان خود می باشند که استفاده از ظرفیت تعاونی و آموزشهای فنی و حرفه ای راهکاری 
منطقی به نظر می رسد.

گفتنی است: این نشست در محل صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمانشاه برگزار شد که در پایان تفاهم نامه همکاری فی مابین حوزه تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و 
صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمانشاه به امضای مدیران کل رسید.

                                                                                                         

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار