معاون عمرانی استاندار خوزستان؛
لازم است یک پایگاه اطفای حریق استانی درخور شان و مناسبت ویژه منابع طبیعی خوزستان داشته باشیم
کد خبر: ۴۳۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 28 May 2017
 معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: لازم است یک پایگاه اطفای حریق استانی درخور شان و مناسبت ویژه منابع طبیعی خوزستان داشته باشیم.

فرامند هاشمی زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان اظهار کرد: اهمیت منابع طبیعی بر هیچ کسی پوشیده نیست و یک نعمت الهی است که به ما عطا شده و حفاظت از آنها وظیفه همه افراد هست ولی متأسفانه گاهی اهمال مدیریتی و سازمانی می شود و اتفاقات رخ داده و زیان های محتمل بر اثر این کوتاهی ها غیرقابل جبران است.

وی عنوان کرد: از فرمانداران تقاضا دارم تا نسبت به شناسایی نقاط بحرانی حریق منابع طبیعی و تشکیل ستادهای اطفای حریق اقدام کنند. آتش بندی که اگر قرار است در عرصه جنگل ها و مراتع پیش بینی شود را می توان از قبل مهیا کرد و حتی از سازمان های مردم نهاد نیز بهره مندی لازم را داشته باشیم.

هاشمی زاده اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد در دسترس ترین افراد نزدیک به ستاد بحران در شهرستان ها هستند که از آنها نیز باید استفاده و همکاری لازم را دریافت کرد. انواع مختلف حوادث آتش سوزی در صنایع، اماکن شهری و مناطق مسکونی رخ می دهد که لازم است یک پایگاه اطفای حریق استانی درخور شان خوزستان داشته باشیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: کمیته فنی منابع طبیعی باید برای بررسی نیازهای حفاظت از منابع طبیعی را تشکیل و تجهیزات و ابزار موردنیاز را اعلام کند تا از ستاد کشور نیز برای دریافت همکاری و اعتبارات لازم استمداد بطلبیم. هنگام بروز حوادث شهری مثل پاساژ رضوان، حریق در صنعت و یا منابع طبیعی باید مدیریت بحران را بررسی کنیم. همچنین در مراحل بعدی ضمن تعیین علل حادثه باید نسبت به اعلام مسائل لازم برای پیشگیری اقدام کنند.

هاشمی زاده اظهار کرد: سازمان و وظایف را داریم ولی شناسایی حریق ها و نوع حوادث، نحوه مبارزه و یا پیشگیری ستاد بحران نیز می تواند در طرح جامع استانی و یا به تفکیک شهرستانی تعیین شود. تعیین شهرستان های معین را باید برای شهرستان های حادثه خیز تعیین کنیم تا همه به یکدیگر کمک کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار