استاندار خوزستان گفت:
مؤسسه آرمان ایلام و خوزستان در بانک مرکزی با یک نام و تابلو شناخته می شوند، مؤسسه آرمان ایلام در حال حاضر مشکل پیدا کرده و مؤسسه آرمان خوزستان هیچ مشکلی نداشته و جذب و گردش مالی خوبی هم دارد، وقتی بانک مرکزی اعلام کرد که مشکل دارد همه برای دریافت پول خود از این مؤسسه در خوزستان رجوع کردند و چنین مسائلی پیش آمد
کد خبر: ۴۳۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 28 May 2017
استاندار خوزستان گفت: مؤسسه آرمان ایلام و خوزستان در بانک مرکزی با یک نام و تابلو شناخته می شوند، مؤسسه آرمان ایلام در حال حاضر مشکل پیدا کرده و مؤسسه آرمان خوزستان هیچ مشکلی نداشته و جذب و گردش مالی خوبی هم دارد، وقتی بانک مرکزی اعلام کرد که مشکل دارد همه برای دریافت پول خود از این مؤسسه در خوزستان رجوع کردند و چنین مسائلی پیش آمد.

غلامرضا شریعتی در گفتگو با خبرنگار برنا، اظهار کرد: مساله موسسه آرمان به استانداری ربط دارد و معضل سیاسی اجتماعی است.

وی بیان کرد: وظیفه ما پیگیری مسائل مردم است. چنانچه ساعت یک بامداد امروز طی تماس با حیدری معاونت نظارت بانک مرکزی از وی درخواست کردم که به طور جدی به حل مشکل مردم بپردازد و همچنین نماینده شعب مؤسسه توسعه آرمان جنوب غرب کشور گزارش هایی در این خصوص به من ارائه کردند.

شریعتی عنوان کرد: امروز مسئولان مؤسسه، قوه قضاییه و نیروی انتظامی جلسه دارند و اعلام کردند تا نیمه ظهر امروز نتیجه برگزاری جلسه و جمع بندی را به ما اعلام خواهند کرد.

وی تصریح کرد: طبق صحبت هایی که یک ماه قبل با سیف داشتم ولی اعلام کرد که برخی از این مؤسسات مجوز ندارند البته حالا منظور این یک مؤسسه نیست؛ سیف گفت مکاتبات بسیاری نسبت به مجوزدار نبودن این مؤسسات صادر می کنیم ولی کسی به آن اهمیتی نمی دهد و این مؤسسات از برخی ارگان ها مجوز دریافت و تابلوی خود را نصب می کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در عین حال این هم اگر کسانی ناراحت نشوند به دولت نهم و دهم برمی گردد؛ در آن زمان یک سری تعاونی های اعتباری بودند که دولت به آنها فشار و با اصرار خواستار ادغام آنها تحت عنوان مؤسسات مالی ـ اعتباری شد که این ادغام نیز مثل ادغام وزارت راه و شهرسازی با مسکن یا ورزش با جوانان بود.

شریعتی ادامه داد: نمی گویم این کارها بد یا خوب بوده ولی به دستوری اعلام کرد که باید این کار انجام شود و حتی تعاونی های اعتباری این کار را قبول نمی کردند ولی آنها اصرار داشتند که حتما انجام شود. تعاونی های اعتباری نیز هر سه یا چهار مورد با هم یک مؤسسه مالی تشکیل داده ولی یکی نشدند. خودشان فی مابین قراری گذاشته و استان ها را بین هم تقسیم و گفتند هرکسی کار خود را انجام داده و حسابرسی کند مثلا مؤسسه آرمان در خوزستان و لرستان واقعا با مؤسسه ایلام و استان های دیگر اصلا جداست؛ در بانک مرکزی با یک نام و تابلو شناخته می شوند ولی سهامداران در هر استان، گردش مالی و اعتبارشان مجزا و با هم مرتبط نیستند.

وی اظهار کرد: این مسائل یعنی به نوعی صورت مسئله را پاک کردن و کلاه سر خودمان گذاشتن، مؤسسه آرمان ایلام در حال حاضر مشکل پیدا کرده و مؤسسه آرمان خوزستان هیچ مشکلی نداشته و جذب و گردش مالی خوبی هم دارد. وقتی بانک مرکزی اعلام کرد که مؤسسه آرمان مشکل دارد همه برای دریافت پول خود از این مؤسسه در خوزستان رجوع کردند و چنین مسائلی پیش آمد در صورتی که هیچ ارتباطی بین این مؤسسه در دو استان وجود نداشته، سهامدارانشان مختلف بوده ولی پشت یک تابلو فعالیت می کردند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار