مدیرعامل پتروشیمی مارون گفت؛
صنعت پتروشیمی؛ مهم‌ترین بستر رشد اقتصادی آینده کشور به شمار می رود و در این مسیرتکمیل زنجیره ارزش از برنامه های پتروشیمی مارون است.
کد خبر: ۴۲۹۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 24 May 2017
مدیرعامل پتروشیمی مارون گفت: صنعت پتروشیمی؛ مهم‌ترین بستر رشد اقتصادی آینده کشور به شمار می رود و در این مسیرتکمیل زنجیره ارزش از برنامه های پتروشیمی مارون است.

رحیم شریف‌موسوی مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون با تأکید بر پیشی گرفتن صنعت پتروشیمی از صنایع نفت و گاز در اقتصاد کشور، اظهار کرد: پتروشیمی در بحث اقتصاد کشور، هم در ارزیابی فعلی و هم درپیش‌بینی‌ها و نگاه به آینده با توجه به رفع تحریم‌ها و اجرای برجام، می‌تواند در اقتصاد ملی بسیار تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش خام فروشی به دنبال توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در پتروشیمی مارون هستیم.

شریف‌موسوی افزود: شرکت‌های پتروشیمی اکنون در فضای پسابرجام با امنیت بیشتری گام برداشته و درصدد جذب منابع مالی جدید برای انجام پروژه‌های خود هستند و علاوه بر این، اکنون زمان آن رسیده تا یکپارچه‌سازی در صنعت پتروشیمی، به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر در نظر گرفته شده و این مفهوم جدید در ساختار این صنعت رواج یابد.

شریف ‌موسوی تصریح کرد: در حال حاضر، با توجه به این که فروش محصولات پتروشیمی بیشتر از مبلغ فروش یکساله نفت و گاز کشور است، می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد پیشی گرفتن این صنعت از صنایع نفت و گاز در اقتصاد کشور باشیم که خود این مساله، نشان از آن دارد که باید زیرساخت‌های این صنعت تکمیل شده و پروژه‌ها هرچه زودتر به سرانجام برسند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون افزود: پتروشیمی ایران فرصتی استثنایی برای تمامی دست‌اندرکاران به‌ویژه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است تا خود را در منطقه، به اوج برساند و این در حالی است که اگر از این فرصت استفاده نکند، باید منتظر تهدیدات آن باشد؛ چراکه رقبا به سرعت در حال رشد هستند و می‌توانند با کمی تلاش بیشتر، بستر و بازارهای هدف ایران در بخش صادرات را از آن خود کنند.

وی ادامه داد: امروز ما شاهد آن هستیم که حتی تهدیدات پتروشیمی نسبت به محیط زیست نیز حذف و یا تبدیل به فرصت شده که این امر خود نشان از تلاش دست‌اندرکاران این عرصه برای رسیدن به بهترین‌هاست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار