تیم فوتبال فولاد خوزستان ؛
بقلم ؛ محسن بابادی...آنالیزور و تحلیلگر فوتبال ایران
کد خبر: ۴۲۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 23 May 2017
تیم فوتبال فولاد خوزستان موفق شد با همت مربیانی بومی همچون ( نعیم سعداوی ، عزیز فریسات ، موسی سواری) ، حمایت تماشاگران عاشق خوزستانی و علیرغم تمامی مشکلات موجود از جمله نداشتن بازیکن و... ، با اختلاف امتیازی ناچیز از تیم های بالای جدولی ، رتبه دهم این فصل لیگ برتر را کسب نماید . 

همان رتبه ای که فصل گذشته ، ( اسکوچیچ پر مدعا) در حسرت و تب و تابش بدجوری سوخت و آخر سر نیز موفق به کسب آن نشد . همان اسکوچیچی که تیم را با هزینه هایی سرسام آور برای قهرمانی بسته بود و بازیکنان خط خورده توسط وی ، عوامل اصلی قهرمانی تیم رقیب  یعنی استقلال خوزستان شدند .

اما گویا تمامی این مسائل را ( آقایان گل ) به دست فراموشی سپرده اند . گویا یادشان رفته بازیکنان جوان آکادمی فولاد چگونه در سرما و گرما تلاش نموده اند تا در فصل اخیر این بازی های درخشان را ارائه دهند .

اگر این ( آقایان ) ذره ای فوتبالی بودند ، عملکرد فنی تیم را ستوده و بازیکنان و کادر تیم را جریمه نقدی نمی کردند . اگر قدرشناس بودند ، برای جذب یک مربی دره پیتی همچون ( پائولو سرجیو ) که مربی ای درجه 6 محسوب میشود ، با دلالان در تهران قرار و مدار نمی گذاشتند .

اصلا سوال من این است : این مربی را چه کسانی به مدیران غیربومی و دوستان پشت میز نشینش معرفی نموده اند و هدف از این کار چیست ؟

اگر هدف نابودی حرفه ای ترین باشگاه و متعاقبا فوتبال خوزستان است ، پیشاپیش به آنان تبریک گفته و خیالشان را از این بابت راحت نمایم که در کمتر از یک نیم فصل به خواسته شوم خویش خواهند رسید . اگر قصدشان خدمت به فوتبال خوزستان است ، خدمات غیر دلسوزانه چنین افرادی را نخواسته و خواستار استفاده از مربیان بومی فصل گذشته هستیم . چرا که کادر کنونی بر شرایط تیم کاملا مسلط شده ، زمان مناسب جهت بدنسازی و جذب بازیکنان دلخواه را دارا بوده و در یک کلام زمان برداشت ماحصل تلاششان فرا رسیده است . 

اگر هم نیت این دایه های دلسوز تر از مادر منافع شخصی ، رفاقت با واسطه ها و دلال های معلوم الحال است که بحث جداگانه ای را می طلبد . البته بدانند که مربیان ، هواداران و مردم خوزستان به هیچ وجه به افرادی که حتی 1 عکس با شورت ورزشی نداشته و حتی زیر یک گوجه شوت نزده اند ، اجازه نخواهند داد که برای فوتبال ما تصمیم بگیرند .

روی سخنم بیشتر با آن مدیران غیربومی و پروازی است که حاضر به اعتراف نبوده که چه کسی این مربی را به ایشان معرفی نموده و آن شخص چه سر و سری با آنان دارد .

اصلا فکر نکنم که آنان بجز اسم گواردیولا ، مورینیو و کیروش نام مربی خارجی دیگری را قبل از پائولو سرجیو شنیده باشند !!

آقایان در برهه کنونی زمان پرداختن به مسائل فنی و بستن تیم برای فصل آینده است یا موقع مصاحبه های پی در پی و فرافکنی در مهد فوتبال ایران ؟ 
مگر شما سخنگوی باشگاه هستید ؟ 

مگر به تصمیم هیات مدیره یکی از رفقای عزیزتان بعنوان سخنگوی باشگاه انتخاب نشده است ؟

جناب مدیر غیربومی که به فرموده خودتان هیچ تخصصی در مسائل فنی ندارید ، چرا در مهم ترین مساله فنی 1 باشگاه که انتخاب سرمربی است اینقدر با سماجت و لجاجت دخالت می کنید ؟ شما که فنی نیستید ، چگونه مسولیت کمیته فنی 1 باشگاه بزرگ را پذیرفته اید ؟

اگر فنی نیستید که مطمئنا نیستید ، بروید منزل استراحت نموده و دست از سر فولاد و استان ما بردارید . (اصلا به نظر من شما غیر فنی هم نیستید) . 

زیرا کسانی که غیر فنی بوده و در مسند 1 مسولیت بزرگ قرار می گیرند ، حتی الامکان از نفرات با دانش و کار آزموده در کنار خویش استفاده نموده و با دخالت های آشکارای خویش ، احساسات پاک 4 میلیون نفر خوزستانی را اینقدر به سخره نمی گیرند . مگر امام راحل نفرموده اند که خوزستان دین خویش را به اسلام ادا نمود ؟ مگر خوزستان غیر از فوتبال چه دارد که کمر همت به نابودی آن بسته اید ؟

آب دارد ؟ هوا دارد ؟ چه دارد ؟ قطعا همان دست هایی که با سرکار آوردن شما کوره راه بدبختی را برای فوتبال خوزستان در پیش گرفته اند ، در حال حاضر نیز به شما خط داده اند که یک مربی بی کیفیت خارجی را بالای سر تیم قرمز پوش این استان بیاورید . شاید هم مسائلی پشت پرده در میان باشد که بر ما پوشیده است .

من از بالاترین مقام سیاسی استان ( جناب دکتر شریعتی استاندار محترم و فوتبال دوست خوزستان ) خواهشمندم که در اسرع وقت به این موضوع که چرا اشخاصی غیر ورزشی در راس کمیته فنی فولاد قرار گرفته و اینچنین آتش بر خرمن فوتبال خوزستان می زنند رسیدگی نمایند ؟

آیا واقعا در فقدان افراد با دانش فوتبالی اینقدر ضعف داریم که چنین مدیران غیربومی و حتی بومی غیرفوتبالی بخواهند برای این تیم بزرگ تصمیمات فنی غیر کارشناسانه بگیرند ؟

آیا این اشخاص از نعیم سعداوی و همکارانش فوتبال را بیشتر می فهمند ؟

اصلا آیا این افراد تفاوت مابین تکنیک و تاکتیک را می دانند که تشخیص بر ناکارآمدی مربیان بومی این تیم داده و قصد قطع همکاری با آنان را داشته و چنین تبر به ریشه فوتبال خوزستان می زنند ؟

جناب شریعتی تیم های ریشه دار جنوب ، شاهین و استقلال اهواز سال هاست نابود شده و جز خاطرات تلخ و شیرین چیزی از آنان باقی نمانده است . تیم نفت آبادان هم که حال و روز خوشی نداشته و تنها دلخوشی مردم ، فولاد و آکادمی حرفه ای این باشگاه بود که آن هم در آستانه فروپاشی توسط آقایان است 

عاجزانه از شما تقاضای رسیدگی عاجل را داریم .

و اما سخن آخر با آقایان گل :

چرا شمایی که فوتبالی نبودید بخاطر مسائل مالی و منافع شخصی مسولیت کمیته فنی را پذیرفته اید ؟
اصلا شما میدانید فنی بودن در فوتبال چه معنایی دارد و وظایف کمیته فنی و مسول کمیته فنی چیست ؟

اصلا آیا می توانید صحبت های هواداران و مربیان فوتبال فهم خوزستان را لمس و درک نمایید ؟
پس  قطعا با این اوضاع و احوال ، شما و کسانی که این مربی زوار در رفته را به شما تحمیل نموده اند ، هیچ آشنایی با فوتبال خوزستان نداشته و تنها آشناییتان با دلار و زد و بند های   مخفیانه است .

نکته اصلی اینجاست که این اقدام نسنجیده ، بسی شک و تردید را در میان اهالی فوتبال بوجود آورده است که چرا این ( آقایان گل) این قدر سریع تسلیم این پیشنهاد شده و حتی حاضر نشده اند دلال ایرانی این فاجعه شوم را معرفی نمایند .

البته خدمتتان عرض کنم که اگر وی را معرفی نکنید ، بزودی مردم و رسانه های خوزستان پرده از راز این جنایت دردناک خواهند برداشت .

به نظر من هر چه سریعتر استعفا داده و اجازه دهید افراد کاربلد از خود خوزستان برای فوتبال این استان تصمیم بگیرند . ضمنا رفاقتتان با جناب دلال را به جاهای دیگر و مسائل شخصی واگذار کرده ، همانجا با هم حساب و کتاب نموده و برای یکدیگر نوشابه باز کنید . نه اینکه بخواهید فوتبال پرافتخار خوزستان را جولانگاه زد و بندهای خویش نمایید .


منبع: تابناک
برچسب ها: بابادی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار