استاندار خوزستان با اشاره به انعقاد 8 تفاهم‏نامه در سفر به لهستان گفت: میان برخی از سازمان‏های استان و شرکت‌های مختلف 8 تفاهم‏نامه منعقد شد که برخی از آنها در حال به نتیجه رسیدن است.
کد خبر: ۴۲۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳ 21 May 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از دنیای اقتصاد، غلامرضا شریعتی اظهار کرد: برخی تفاهم‏نامه‏ها هنوز به نتایج موثری نرسیده، اما دنبال می‏کنیم و هماهنگی‏های لازم را انجام خواهیم داد تا کار هرچه سریع‌تر پیش رود. وی افزود: هیات لهستانی قرار است به خوزستان سفر کند و تفاهم‏نامه‏ها و توافق‌ها را دنبال کند تا این تفاهم‏نامه‏ها جنبه عملیاتی پیدا کنند. شریعتی تصریح کرد: از تفاهم‏نامه‏هایی که برای سرمایه‏گذاری است، بیشتر استقبال می‏کنیم زیرا این تفاهم‏نامه‏ها برای ما بسیار جذاب و ارزشمند است و به دنبال اجرایی کردن آنها هستیم.

وی تصریح کرد: برخی از تفاهم‏نامه‏ ها هست که شرکت‌ها به دنبال فروش کالای خود هستند اما برخی از شرکت‌ها نیز کاملا آمادگی دارند تا به سرمایه‏گذاری در استان بپردازند. شرکت‌هایی که بنا است بازیافت زباله انجام دهند آمادگی دارند تا در استان سرمایه‏گذاری کنند. همچنین شرکت‌هایی که در ساخت تراکتور فعالیت می‏کنند برای سرمایه‏گذاری در استان اعلام آمادگی کرده‏اند. وی با اشاره به اینکه به دنبال خرید هلی‌کوپتر برای استان هستیم، گفت: معاون اول رئیس‌جمهوری در صحبت‏های خود تاکید کردند که خوزستان به بالگرد نیاز دارد و موافقت اولیه ایشان را در زمینه ورود هلی‌کوپتر گرفته‏ایم. شریعتی اظهار کرد: به علت آنکه پتروشیمی، شرکت نفت، منطقه آزاد و شرکت‌های بزرگ دیگری در استان وجود دارد به حدود 5 یا 6 بالگرد نیاز داریم و در این زمینه نیز مکاتباتی با وزیر دفاع انجام و قرار شد تا با توجه به نیاز استان، تعدادی را از داخل تهیه کنیم و وزارت دفاع، باقی‌مانده بالگرد مورد نیاز ما را از شرکتی که مد نظر ما است برای استان خریداری کند و در اختیار خوزستان قرار دهد.

وی افزود: با توجه به صحبت‏های مطرح شده در زمینه نگهداری بالگرد خریداری شده، سرمایه‏گذاران اعلام کردند که آمادگی دارند دفتری را برای تعمیرات بالگرد در استان ایجاد کنند و ما به تدریج به دنبال آن هستیم تا تفاهم‏نامه‏ها را اجرایی کنیم. استاندار خوزستان با بیان اینکه در زمینه نیروگاه خورشیدی تفاهم‏نامه آن بسته شده و قرار است در نقاط مختلف استان تا سقف 500 مگاوات نیروگاه ایجاد شود، خاطرنشان کرد: میان دانشگاه لهستان و دانشگاه اهواز نیز تفاهم‏نامه‏ای در زمینه داروهای پلاسمایی انجام شده است تا در صورت وجود سرمایه‏گذار، انتقال تکنولوژی در این زمینه انجام گیرد و خط تولید این نوع داروها در استان ایجاد شود و ارتباطی میان دانشجویان هر دو دانشگاه به وجود آید تا اقدامات پژوهشی مشترک انجام گیرد و منجر به ایجاد مقالات ارزشمندی شود.

تفاهم‌نامه برای راه‏ اندازی خط تولید تراکتور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز با اشاره به سفر هیات اقتصادی خوزستان به لهستان گفت: تفاهم‌نامه‌ای با یک شرکت تراکتورسازی لهستانی برای راه‏اندازی خط تولید تراکتور در خوزستان منعقد شد و در این زمینه منطقه آزاد اروند آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن زمین برای راه‏اندازی شرکت تراکتورسازی با ظرفیت ۱۰۰ تا ۲۵۰ اسب بخار به این شرکت اعلام کرد. اسماعیل زمانی اظهار کرد: در تبریز تولید تراکتور با ظرفیت پایین‏تر از ۱۰۰ اسب بخار در حال انجام است و در این زمینه طبق مذاکرات انجام شده، شرکت لهستانی متعهد شده است تا سالانه ۲ هزار دستگاه تراکتور تولید کند. وی افزود: هدف از راه‏اندازی خط تولید تراکتور در خوزستان و منطقه آزاد اروند، توسعه و افزایش توان کشاورزی در استان و کشور و همچنین تامین نیاز کشورهای منطقه است که امیدواریم در این زمینه موفق عمل کنیم.

زمانی تصریح کرد: همچنین در این سفر طی بازدید از یک شرکت تولید بالگرد در لهستان، مقرر شد در صورت توافق، ۲ دستگاه بالگرد از این شرکت برای استان خریداری و وارد کشور شود. وی ادامه داد: به این منظور با توجه به استفاده بالگرد در امداد هوایی، تفاهم‏نامه‏ای میان وزارت بهداشت و منطقه آزاد اروند امضا شد که در این تفاهم‏نامه نگهداری و تامین کارکنان مورد نیاز به عهده وزارت بهداشت و خریداری این بالگردها در صورت لیزینگ شدن از سوی منطقه آزاد انجام می‏گیرد. زمانی با بیان اینکه خط تراموا بین آبادان و خرمشهر نیز اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: یک شرکت برای توسعه تکنولوژی و تولید برق از پسماند اعلام ‏آمادگی‏ کرده است که با توجه به میزان تولید زباله در آبادان و خرمشهر، شاید نیاز باشد از زباله دیگر شهرهای استان نیز استفاده شود. کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز گفت: برای قرارداد ساخت کارخانه ادوات کشاورزی که جزو دستاوردهای سفر به لهستان است، با توجه به شرایط حاکم بر استان همچون شرایط اقلیمی پیشنهاد می‏شود ساخت هرگونه کارخانه ابزار یا ادوات کشاورزی با برگزاری نشست تخصصی و بررسی پارامترهای مختلف انجام گیرد.

وی با اشاره به موضوع ریزگردها در خوزستان افزود: بعد از سفر به لهستان ۹ ایمیل دریافت کردیم و در این زمینه تبادل اطلاعات لازم انجام گرفته تا تفاهم‏نامه‏های منعقد شده را بتوانیم اجرایی کنیم. از این تعداد ۸ مورد درخواست فروش محصولات همچون صنایع غذایی، سبزی و میوه‏های تازه یا خشک شده، ماشین‌آلات کشاورزی، کودهای شیمیایی و یک مورد نیز درخواست خرید پسته بود. چنگلوایی تصریح کرد: در زمینه فروش هماهنگی‏های لازم با بخش مرکز توسعه مکانیزاسیون و مدیریت صنایع وزارت انجام شد. همچنین در بحث فروش پسته نیز فهرست فروشندگان یا صادرکنندگان این محصول با هماهنگی استان‏های مرتبط ارسال شد. وی خاطرنشان کرد: در زمینه قرارداد احداث نیروگاه‏ در کانون‏های ریزگرد، باید جلسه‏ای برگزار شود تا اطلاعات لازم در خصوص زمین‏های مورد نیاز، ارائه و بررسی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار