قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری:
قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از پیشرفت ۸۷ درصدی عملیات حفاری فاز ۱۴ میدان مشترک پارس جنوبی خبر داد
کد خبر: ۴۲۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 18 May 2017
پیشرفت ۸۷ درصدی عملیات حفاری چاه های گازی فاز ۱۴ پارس جنوبی خبر داد و گفت: تا پایان اردیبهشت ماه عملیات حفاری آخرین حلقه چاه این میدان به اتمام می رسد .

وی افزود: هم اکنون منتظر تامین لوله های CRA از سوی شرکت ملی نفت ایران برای تکمیل چاه ها هستیم .

تاکایدی با بیان اینکه حفاری ٢٢ حلقه چاه بر روی سکوهای A و C فاز ۱۴پارس جنوبی در تعهد شرکت ملی حفاری ایران است، گفت: از این چاه‌ها دو حلقه ارزیابی و ٢٠ حلقه توسعه‌ای است .

وی اظهار کرد: هم اکنون حفاری ۱۱ حلقه چاه سکوی A که پلت فرم اصلی فاز ۱۴ است، به اتمام رسیده و همه چاه ها تکمیل شده است .

تاکایدی مجموع متراژ حفاری های انجام شده در سکوی A و C فاز ۱۴ پارس جنوبی را با استفاده از ناوگان عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران را ۸۹ هزار متر اعلام کرد و گفت: این میزان حفاری با استفاده از دو دستگاه حفاری سنگین دریایی انجام شده است .

وی ادامه داد: پروژه حفاری ٢٢ حلقه چاه در فاز ١٤ از سوی شرکت ملی حفاری ایران به صورت کلید در دست اجرا و تامین دکل، کالا و مواد حفاری، مهندسی، زمین شناسی، پشتیبانی و خدمات فنی بر عهده این شرکت است .

 به گزارش NIOC ، پروژه حفاری فاز ۱۴ در قالب قرارداد میان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت نفت و گاز پارس اجرا می‌شود. در فاز ١٤ پارس جنوبی قرار است ٤٤ حلقه چاه گازی حفاری شود و این فاز با هدف تولید روزانه ٥٦ میلیون و ٥٠٠ هزار مترمکعب گاز ترش و ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دست اجراست. تولید سالانه بیش از یک میلیون تن گاز مایع، یک میلیون تن اتان مصرفی واحدهای پتروشیمی و تولید روزانه ٤٠٠ تن گوگرد از دیگر تولیدات فاز ١٤است.
منبع: تابناک
برچسب ها: شرکت ملی حفاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار