معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به بحث تحصیلات آکادمیک تئاتر اظهار داشت:
با حمایت مدیر کل فرهنگ خوزستان، دانشگاه علمی کاربردی استان با رشته‌های مرتبط با تئاتر و هنرهای نمایشی به زودی راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۴۲۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴ 17 May 2017
 نشست سراسری تئاتر اردیبهشت خوزستان با حضور استاندار خوزستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان و هنرمندان تئاتر استان در تالار آفتاب اهواز برگزار شد.

در این مراسم ناصر چنانی، معاون هنری و سینمایی اداره ‎‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، بیان کرد: امروز به مناسبت روز جهانی تئاتر از وضعیت تئاتر استان صحبت می‌کنم زیرا اهمیت تئاتر بر کسی پوشیده نیست.

وی خطاب به فعالان تئاتر خوزستان افزود: شما هنرمندان تئاتر با وجود مشکلاتی که از جمله آن‌ها مشکلات مالی است به فعالیت ادامه دادید و این باعث افتخار است، زیرا تا زمانی که تئاتر پویایی دارد و چراغ فعالیت آن روشن است بقیه هنرها نیز پویا هستند.

چنانی تاکید کرد: پرداختن به موضوع تئاتر وظیفه ما است که البته اگر بخواهیم درصدی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری اداره‎‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نظر بگیریم، بخش عمده‌ای مربوط به هنرهای سینمایی و نمایشی است و همین امر معرف گستردگی این هنر و اهمیت آن است.

وی با بیان این‌که در سال 95 شاهد فعالیت مداوم انجمن‌های استان بوده‌ایم که این امر باعث افتخار است، خاطرنشان کرد: در سال 95 آمار اجرای عمومی نمایش‌ها 20 تا 30 درصد افزایش یافت و امیدواریم این رویه در سال 96 هم ادامه پیدا کند و شاهد ادامه فعالیت‌های آموزشی‎ که تاکنون سابقه نداشته است باشیم.

چنانی با اشاره به بحث تحصیلات آکادمیک تئاتر اظهار داشت: با حمایت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، دانشگاه علمی کاربردی استان با رشته‌های مرتبط با تئاتر و هنرهای نمایشی به زودی راه‌اندازی می‌شود.
منبع: تابناک
برچسب ها: فرهنگ و ارشاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار