فرماندار بیرجند از اعلام ۲۰ مورد تخلف انتخاباتی در این شهرستان به مقام‌های قضایی خبر داد.
کد خبر: ۴۲۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 17 May 2017
علی ناصری عصر امروز در نشست خبری اظهار داشت: تاکنون بیش از 20 مورد تخلف انتخاباتی در سطح شهرستان بیرجند گزارش شده و مستندات تخلفات به مراجع قضایی و کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان ارسال شده که با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: اعضای هیئت‌های نظارت، اجرایی و بازرسان حق دخالت در انتخابات ندارند و طبق ماده 68 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، کارکنان دولت در ساعت اداری نمی‌توانند کار تبلیغاتی انجام دهند و نهادهایی که از بودجه دولت استفاده می‌کنند هم حق فعالیت تبلیغاتی ندارند.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه در این شهرستان 205 شعبه اخذ رأی مستقر می‌شود، که 92 شعبه شهری است، افزود: انتخابات شورای شهر در 92 شعبه شهری بیرجند به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

ناصری اظهار داشت: برای آشنایی مردم با ر‌أی‌گیری الکترونیک، مستندی با همکاری صداوسیما تهیه شده است و از شبکه استانی خاورستان نیز به صورت مستمر پخش می‌شود.

فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه مانور آموزشی انتخابات الکترونیک به‌منظور آشنایی اقشار مختلف مردم در نقاط پرجمعیت شهرستان بیرجند در روزهای گذشته انجام شده است، گفت: مردم حتما قبل از ورود به شعبه اخذ رای، نام و کد سه رقمی کاندیداهای مورد نظر خود را (حداکثر 9 نفر) مشخص کنند؛ تا از معطلی و ازدحام جلوگیری شود.

ناصری از تخلف تعداد زیادی از کاندیداهای شورای شهر بیرجند در زمینه تبلیغات انتخاباتی و نصب پوستر و بنر غیرمجاز و خارج از حد استاندارد تعیین شده خبرداد و افزود: این کار تخلف است و شهرداری بیرجند موظف است براساس قانون نسبت به جمع آوری تبلیغات غیرمجاز اقدام کنند.

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: کاندیداهای شورای شهر تنها مجازند بنرهای تبلیغاتی خود را در مقابل ستادهایی که به فرمانداری معرفی کرده‌اند و یا مکانی که در آن سخنرانی می کنند، نصب کنند..

ناصری بیان داشت‌: برای تمامی بازرسان و کاربران رایانه شعب اخذ رای انتخابات جلسات آموزشی و توجیهی برگزار شده ‌و کاربران رایانه شعب اخذ رای شهری از طریق کارگاه‌های آموزشی عملی آموزش‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک شورای اسلامی شهر بیرجند را فرا گرفته‌اند.

ناصری افزود: 4هزار نفر عوامل انتظامی، اجرایی، نظارت، بازرسی و خدماتی در شهرستان بیرجند کار برگزاری انتخابات را انجام می‌دهند و تعرفه به میزان کافی برای شعبات اخذ رای پیش بینی شده است.

رئیس ستاد انتخابات بیرجند از وجود 113 شعبه روستایی در بخش مرکزی شهرستان بیرجند خبر داد و افزود: از این تعداد 28 شعبه ثابت و 85 شعبه سیار است و شرط رای دادن در روستاها طبق قانون حداقل یک سال سکونت در آن روستا است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار