همایون یوسفی در دومین گردهمایی بزرگ بختیاری های اهواز:
تغییر نظام سیاسی کشور در کوتاه مدت برای کشور هزینه بر است / ایران در 4 سال اخیر آرامش و مسیر صحیح و علمی و به دور از هیاهو قرار گرفت / تالاب های هور العظیم و شادگان که منشا داخلی ریزگردها بودند، بیش از 70 درصد آبگیری شده است
کد خبر: ۴۲۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸ 15 May 2017
 همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در دومین تجمع بزرگ بختیاری های حامی روحانی در پارک کوهسار اهواز، با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات اظهار کرد: به دلایل مختلف اکنون کشور در یک بزنگاه تاریخی است. 

شرایط جهانی و منطقه ای به سویی می رود که کشور ها پایگاه خودشان را در نظام بین المللی برای قرن 21 مشخص کنند. اگر طی سال های آینده بتوانیم در عرصه های بین امللی گام های محکم و درست برداریم، می توانیم آینده کشور برای 100 سال آینده تضمین کنیم و تنها سرنوشت خودمان که سرنوشت فرزندان مان را رقم خواهمیم زد.

 وی تصریح کرد: پس از برجام، دنیا نگاه ویژه ای به ما داشته و اکنون با رصد کردن انتخابات پیش رو، منتظر تصمیم مردم ایران هستند تا بر پایه آن روابط شان را با ایران تنظیم کنند. 

اگر این انتخاب، انتخاب مناسبی باشد، دنیا هم بر اساس این انتخاب مناسب و اقدامات پس از آن ناچار است ارتباط اش با ما را تنظیم کند لذا انتخاب چند روز آینده ما تعیین کننده رابطه سال های پیش رو با جهان خواهد بود؛ و اگر انتخاب ما درستی نباشد و گام هایی که مسئولان بر می دارند، بر اساس واقعیات جهان یا منافع ملی کشور نباشد، نه تنها در نسل حاضر، بلکه در نسل های بعد هم خسران و زیان ببینیم. 

یوسفی انتخابات را تعیین سرنوشت و آینده کشور دانست و اذعان داشت: مشکل گروه ها و جریان ها در انتخابت طرفداران یا مخالفان نیستند، بلکه بیش ترین مشکل جریانات و گروه ها در عرصه های انتخاباتی، رای های خاموش و افراد بی تفاوت به انتخابات هستند. اگر بتوانیم کسانی که رای خاموش و بی تفاوت به انتخابات هستند را به پای صندوق های رای بیاوریم، موفق خواهیم شد.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی به لزوم حفظ ثبات کنونی کشور اشاره کرد و گفت: کشور ما امروز نیاز به عمل گرابی و همگرایی و نیاز به دوری از هیاهو دارد. ایران در 4 سال اخیر آرامش و مسیر صحیح و علمی و به دور از هیاهو قرار گرفت و حفظ این ثبات اکنون ضروری به نظر می رسد.

وی درخصوص اقدامات دولت تدبیر و امید در 4 سال اخیر بیان کرد: در دولت یازدهم مشکلات عظیم کشور از جمله تورم و نرخ ارز کنترل شد و از رشد شتابان بیکاری جلوگیری شده است. کشور در ریل علمی و واقع گرایانه قرار گرفته و دولت هر جا توانسته کار کند، قول داده و هر جا نتوانسته، با صداقت با مردم صحبت کرده و هیچ گاه وعده های بی اساس به مردم نداده لذا لازم است در انتخابات مشارکت داشته باشیم تا انتخاب شایسته ای داشته باشیم.

یوسفی با تاکید بر توجه ویژه دولت روحانی به استان خوزستان گفت: در خصوص توجه دولت به خوزستان به عنوان خادم مردم این استان شهادت می دهم که هر موقع مشکلی از خوزستان را به دولت بردیم، نگاه ویژه ای به استان شد و هیچ گاه نشد از سوی هیئت دولت و ریاست جمهوری مشکلی از خوزستان به نتیجه نرسیده باشد.

وی به اعتبارات اختصاص یافته به خوزستان اشاره کرد و اذعان داشت: دولت روحانی خدمات خوبی برای خوزستان انجام داد. برای نخستین بار در تاریخ پس از انقلاب رقم 29 هزار میلیارد تومان اعتبار برای آب و فاضلاب و کارون اختصاص یافت که بی نظیر بوده است. با این رقم مناسب، سه مشکل اصلی خوزستان برطرف خواهد شد. 

نماینده مردم اهواز با اشاره به بحث ریزگردها، یادآور شد: در خصوص بحث ریزگردها بیش ترین حجم حق آبه در این 4 ساله اتفاق افتاد و اکنون تالاب های هور العظیم و شادگان که منشا ریزگردها بودند، بیش از 70 درصد آبگیری شده و طبق اظهارات هواشناسی آمار هوای پاک ما نسبت به 4 سال پیش بهتر شده است. اکنون کانون های بحرانی اطراف اهواز از پایان اسفند تا فرودین در حال انجام بود و قرار است 350 هزار هکتار کانون گرد و غبار خوزستان با طرح های پیش بینی شده کنترل شود.

وی خاطرنشان کرد: درخصوص بحث های اشتغال زایی، حجم اعتباراتی که وارد استان می شود، منشا اشتغال خواهد بود و سرمایه گذاری در غرب کارون و ایجاد تمدن نفتی در این منطقه باعث ایجاد اشتغال خواهد شد.

یوسفی با دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: لازم است برای خودمان و فرزندان مان درست انتخاب کنیم و حضور حداکثری داشته باشیم. با حضور در انتخابات، در عرصه ملی و محلی باعث انتخاب اصلح شوید و خدمت دولت تدبیر و امید را استمرار ببخشید چون تغییر نظام سیاسی کشور در کوتاه مدت برای کشور هزینه بر خواهد بود. 

وی درخصوص انتخابات شورا بیان کرد: شورای فراجناحی و فراقومیتی برای اهواز مناسب است. حضور مردم در انتخابات شورا باعث انتخاب بهتر خواهد بود و باید از بین افراد اصلح ، افرادی که تعهد و تخصص و پایستگی دارند، انتخاب شوند. افرادی که رای نیاورند هم به عنوان فعالان اجتماعی باید در عرصه های مختلف مطالبه گری فرهنگی و سیاسی و اقتصادی حضور داشته باشند.

منبع ؛شوشان
برچسب ها: همایون یوسفی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار