مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان؛
رونق اقتصادي در گروی توجه به سرمایه گذاری در بخش خصوصی است
کد خبر: ۴۲۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 15 May 2017
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان گفت: رونق اقتصادي در گروی توجه به سرمایه گذاری در بخش خصوصی است.

 اخلاق محمدیان در نشست با اعضای انجمن مردم نهاد آوای نیک سعادت با محوریت (نقش صنایع کوچک و متوسط در توسعه اقتصادی استان) اظهار کرد: نیاز کنونی خوزستان به عنوان استانی با بالاترین میزان گرایش به مشاغل دولتی، اشاعه فرهنگ کارآفرینی و ترغیب سرمایه داران برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی است که تحقق این امر مستلزم تلاش انجمن های مردم نهاد می باشد زیرا این انجمن ها از مردم و برای انعکاس مشکلات مردم تشکیل شده اند و در حال حاضر مهم ترین معضلی که در سراسر کشور و به ویژه خوزستان وجود دارد بیکاری می باشد.

محمدیان با اشاره به رسالت شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان بیان کرد: ایجاد زیرساخت های عمرانی شامل انشعابات آب، برق، گاز، شبکه های اتصال داده، تصفیه خانه صنعتی، جاده های دسترسی و اخذ مجوز از تمامی دستگاه های ذیربط در راستای فراهم نمودن و تسهیل شرایط سرمایه گذاری برای متقاضیان ،مهم ترین رسالت ما به شمار می رود و با این تفاسیر بدیهی است هرگونه خدمتی در زمینه تحول در عرصه تولید و ایجاد اشتغال نیاز باشد ارائه خواهد گشت.

وی خوزستان را دارای بیشترین قدمت صنعتی در کشور اعلام کرد و گفت: این استان به دلیل استقرار صنایعی کلان مانند فولاد، ملی حفاری، نفت، گاز، پتروشیمی و ... منطقه ای بالقوه صنعتی بوده است و در چند سال اخیر با گرایش سرمایه گذاران به سمت کسب و کارهای زود بازده، شاهد رونق مطلوبی در حیطه بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط بوده ایم.

وی تصریح کرد: در سطح خوزستان، ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب با ۷ هزار هکتار اراضی صنعتی وجود دارد و قریب به ۷۰ درصد واحدهای به مرحله بهره برداری رسیده فعال هستند و استان دارای رتبه مناسبی در سطح کشور می باشد اما دغدغه ها یکسان است و ما نیز اعتقاد داریم اگر خواستار ایجاد رفاه و امنیت در جامعه هستیم باید میزان فقر مادی و معنوی که ریشه اغلب ناهنجاری ها و بزهکاری ها می باشد کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان صنایع کوچک و متوسط را صنایعی با ظرفیت اشتغال زایی کمتر از ۵۰ نفر دانست و اذعان داشت: چنین صنایعی همان طور که در کوتاه ترین زمان ممکن می توانند به مرحله بهره برداری و تولید برسند از تهدیدی تحت عنوان رکود و توقف تولید نیز در امان نیستند لذا همواره توانمندسازی و حمایت از آنان باید صورت گیرد که معاونت های صنایع کوچک در شرکت شهرکهای استانی در سطح کشور چنین وظیفه ای را بر عهده دارند.

رئیس هیأت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان عنوان کرد: برگزاری رایگان دوره های آموزشی مدیریتی و مهارتی، ارائه مشاوره های تخصصی در حوزه کسب و کار، برندسازی، شیوه های مدرن بازاریابی، برگزاری نمایشگاه های داخلی و شرکت در نمایشگاه های خارجی به منظور معرفی آخرین دستاوردهای واحدهای صنعتی، برگزار نمودن تورهای صنعتی، کنسرسیوم سازی، کمک به راه اندازی مجدد واحدهای راکد و ... از جمله اقدامات حمایتی از صنایع کوچک و متوسط توسط شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان می باشد.

محمدیان توسعه نظام خوشه ای و همچنین توسعه نظام پیمانکاری فرعی با هدف برطرف نمودن موانع ارتباط بین پیمانکاران و تولید کنندگان درون استانی را از جمله اقدامات در دست اجرا اعلام کرد.

وی ادامه داد: شاید بسیاری از افرادی که دارای تمکن مالی برای سرمایه گذاری هستند به دلیل ریسک پذیری صنعت تمایلی به ورود به این عرصه نداشته و سرمایه خود را در بانک ها یا در قالب دلار، ارز و سکه نگهداری کنند در حالی که اگر به جای انباشت سرمایه، بتوان گردش سرمایه ایجاد نمود و آن را در زمینه مسکن، صنعت، تولید، کشاورزی و ... به جریان انداخت بخش اعظمی از مشکل بیکاری مرتفع خواهد شد، منطقی نگریسته شود دولت سالیانه از ظرفیت ایجاد ۶۰۰ هزار شغل برخوردار است اما میانگین جمعیت اغلب تحصیل کرده فاقد اشتغال بیش از این میزان است و اگر شرایط ویژه ای توسط بخش دولتی شامل مشوق ها، تخفیف ها و امتیازها برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در نظر گرفته می شود دال بر اهمیت ویژه و نقش انکار ناشدنی بخش خصوصی در ایجاد اشتغال است.

 

وی شهرکهای صنعتی را زاییده انقلاب اسلامی برشمرد و عنوان کرد: رفع موانع تولید و تسهیل شرایط سرمایه گذاری هنگامی اجرایی می شود که همه دست به دست یکدیگر بدهیم و توسعه ای متوازن از هر منظر به ویژه اقتصادی در خوزستان رقم بزنیم و شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان در محدوده اختیارات خود از آمادگی کامل برای تحقق این هدف برخوردار است.

 

در ادامه، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان به پرسش های حاضران در رابطه با مسائل مرتبط با اشتغال معلولان، مشاغل خانگی، آسیب های پراکندگی شهرک های صنعتی در استان و... پاسخ داد.

منبع: تابناک
برچسب ها: محمدیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار