جلسه ستاد راهبری نظامنامه ایمنی در صنعت نفت با حضور مسئولین دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت نفت برگزار شد
کد خبر: ۴۲۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 15 May 2017
جلسه ستاد راهبری نظامنامه ایمنی در صنعت نفت با حضور مسئولین دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت نفت برگزار شد.

 این سازمان میزبان اعضای ستاد راهبری نظامنامه ایمنی در صنعت نفت، مدیران عامل، مسئولین اداره کار، مسئولین HSE و نمایندگان شرکتهای منطقه ویژه بود.

این جلسه با هدف تبیین نظامنامه‌ای انجام شد که مشترکا بین وزارت نفت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین شده است. نظامنامه ایمنی در واحدهای صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در هشت بند در آذرماه 1395 به امضای دو وزیر رسید و مفاد آن بر رعایت استانداردها، مقررات، رویه ها و دستورالعملهای ایمنی خاص از طریق ظرفیتهای قانونی و هم افزایی منابع و توسعه همکاری های مشترک بین دستگاهی تاکید شده است.

این نظامنامه مشمول واحدهای واگذار شده صنعت نفت به بخش غیردولتی است و براساس آن این شرکتها موظفند علاوه بر رعایت قانون کار و مقررات حفاظت فنی، الزامات ایمنی وزارت نفت را نیز رعایت کنند.

این واحدها موظف به انجام برنامه های مدیریت ریسک و ممیزی ادواری جهت کنترل میزان انطباق با مقررات حفاظت فنی و الزامات ایمنی وزارت نفت و انجام اقدامات پیش گیرانه/اصلاحی لازم جهت رفع موارد انحراف و عدم انطباق می باشند.

اعضای این ستاد پس از برگزاری جلسه ی صبح قرار است از شرکتهای پتروشیمی بوعلی سینا و بندرامام بازدید کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار