استاندار خوزستان:
امیدواریم به برکت ائمه بتوانیم در حوزه مسائل اجتماعی روز به روز موفق تر عمل کنیم و شاخص های اجتماعی از وضعیت مناسب تری در استان خوزستان برخوردار شوند
کد خبر: ۴۲۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸ 14 May 2017
دکتر غلامرضا شریعتی در دیدار با نمایندگان پایگاه های سلامت و خدمات اجتماعی خوزستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: امیدواریم به برکت ائمه بتوانیم در حوزه مسائل اجتماعی روز به روز موفق تر عمل کنیم و شاخص های اجتماعی از وضعیت مناسب تری در استان خوزستان برخوردار شوند.

استاندار خوزستان افزود: تا به امروز چندین نشست با گروه های اجتماعی و خیرین داشتم و از نزدیک در جریان مسائل اجتماعی در خوزستان قرار گرفتم و از فرصت های پیش آمده در تهران نیز برای حمایت از فعالین اجتماعی در خوزستان استفاده کردم.

وی با اشاره به اینکه در دوران جنگ تحمیلی زیرساخت ها دراستان خوزستان فرسوده شد ،گفت: در مدت زمانی که درگیر مبارزه با استکبار بودیم توسعه در جامعه متوقف شد از این رو پس از اتمام جنگ دولت برنامه های تعدیل و توسعه اقتصادی را در پیش گرفت و به دلیل اینکه لازمه این کار آزاد سازی قیمت ها بود قشرهای آسیب پذیر جامعه تحت تاثیر قرار گرفتند.

شریعتی اضافه کرد: اقدامات موثری که پس از جنگ در زمینه افزایش تولید و بالارفتن تولید ناخالص ملی در دولت سازندگی صورت گرفت سبب که پس از 8 سال شاخص های اقتصادی در مسیر مطلوبی قرار بگیرند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: دولت اصلاحات نیز همین مسیر را با صورت متفاوتی دنبال کرد و شتاب بیشتری به این حرکت رو به جلو بخشید.

شریعتی گفت: در دولت هفتم و هشتم اقشار کم درآمد از قدرت خرید بالایی برخوردار شدند و ضریب جینی کاهش یافت همچنین خزانه مالی دولت رشد مناسب تری پیدا کرد اما دهک های پایین جامعه هنوز با مشکل مواجه بودند.

وی با اشاره به ایجاد وزارت رفاه در دولت، گفت: وزارت رفاه با این سیاست در دولت تاسیس شد که دهک های بازمانده از روند حرکت توسعه ای در کشور را مورد حمایت قرار دهد ، توانمند کند و به چرخه اجتماعی و اقتصادی در دولت برگرداند.

شریعتی گفت: این زیر ساخت در دولت اصلاحات ایجاد شد و پس از آن در دولت های نهم و دهم نیز سعی شد به فقرا رسیدگی شود اما رویکرد و سیاست برنامه ریزی شده ای برای این کار تعیین نشد و بیشتر برنامه هایی که در حمایت از فقرا در این دولت ها صورت گرفت به شکل جبرانی بود و توانمند سازی در آنها دیده نمی شد.

وی افزود: از سوی دیگر دهک های آسیب پذیر نیز هدف گذاری نشد و پولی به عنوان یارانه بین تمامی مردم توزیع شد که علاوه بر اینکه اثر بخشی مناسبی نداشت بار مالی زیادی به دولت وارد کرد و از یک فرآیند کارشناسی شده برخوردار نبود.

شریعتی گفت: وقتی که دولت تدبیر و امید سکان امور را به دست گرفت برنامه ریزی کرد تا به اهداف اولیه ای که وزارت رفاه به خاطر تحقق آنها تشکیل شد، برگردد و مبنای کار را بر توانمند سازی قشر آسیب پذیر قرار داد و ضمن باور داشتن حمایت از فقرا، زیر بار کارهای پوپولیستی دولت گذشته نرفت.

استاندار خوزستان ،دولت تدبیر و امید را اجتماعی ترین دولت بعد از انقلاب عنوان کرد و گفت: دولت روحانی در برنامه های توسعه ای خود رویکرد اجتماعی پر رنگی دارد و موسسات خیریه در این دولت از رشد قابل ملاحظه ای برخودار شدند.

وی همچنین با اشاره به افزایش سه برابری مستمری مستمری بگیران در دولت تدبیر و امید گفت: دولت روحانی دهک های آسیب پذیر در جامعه را نشانه گذاری کرد و در راستای حمایت از آنها گام برداشت . در حال حاضر مستمری خانواده های یک نفره 148 هزار تومان، دو نفره 258 هزار تومان، سه نفره 325 هزار تومان، چهار نفره418 هزار تومان و پنج نفره 465 هزار تومان است.
منبع: تابناک
برچسب ها: شریعتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار