کارخانه آهن اسفنجی فولاد شادگان به روش ایرانی پرد Persian Reduction/ PERED با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار خوزستان در شادگان افتتاح شد
کد خبر: ۴۲۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 14 May 2017
کارخانه آهن اسفنجی فولاد شادگان به روش ایرانی پرد Persian Reduction/ PERED با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار خوزستان در شادگان افتتاح شد.

 نخستین مرحله از راه‌اندازی گرم کارخانه فولاد شادگان با روشن شدن مشعل‌های ریفرمر کارخانه آهن اسفنجی با حضور دکتر کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس هیات عامل ایمیدرو، استاندار خوزستان و تعدادی از مسئولان استانی در شادگان آغاز شد.

این کارخانه در فاز اول ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی و یک میلیون تن فولادسازی دارد. در افق 1404 و فازهای بعدی کارخانه، زیرساخت‌های لازم برای افزایش ظرفیت تا چهار میلیون تن شمش فولاد وجود دارد.

کارخانه فولاد شادگان در 35 کیلومتری شمال غرب شهرستان شادگان قرار دارد و مساحت آن حدود 260 هکتار است. در فاز اول این کارخانه حدود 250 نفر اشتغال‌زایی مستقیم و در فاز دوم برای حدود 400 نفر اشتغال‌زایی مستقیم صورت می‌گیرد؛ همچنین برای چهار هزار نفر به‌صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

میزان سرمایه گذاری انجام گرفته در این طرح،  تاکنون حدود هشت هزار و 600 میلیارد ریال و مبلغ ارزی بیش از 116 میلیون یورو بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار