با حمایت استاندار خوزستان و مدیرعامل شرکت آبفا اهواز افتتاح شد؛
مراسم افتتاح طرح اتصال تصفیه خانه آب گروه ملی به شبکه آب شرب اهواز در محل ایستگاه پمپاژ این تصفیه خانه با حضور استاندار خوزستان ، نمایندگان مردم شریف اهواز در مجلس شورای اسلامی ، فرماندارکلانشهر اهواز ، جمعی از مسئولین شرکت آبفا اهواز وگروه ملی برگزار شد
کد خبر: ۴۲۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 14 May 2017
مراسم افتتاح طرح اتصال تصفیه خانه آب گروه ملی به شبکه آب شرب اهواز در محل ایستگاه پمپاژ این تصفیه خانه با حضور استاندار خوزستان ، نمایندگان مردم شریف اهواز در مجلس شورای اسلامی ، فرماندارکلانشهر اهواز ، جمعی از مسئولین شرکت آبفا اهواز وگروه ملی برگزار شد .

دکتر غلامرضا شریعتی در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از تلاش مسئولین شرکت آبفا اهواز و گروه ملی گفت : پیرو بازدید هایی که از برخی مناطق از جمله ملاشیه و عین دو به عمل آمد ،افت فشار بسیار شدید در شبکه آب شرب یکی از معضلات منطقه بود .

پس از بررسی به عمل آمده در خصوص ارائه راهکارهای تامین آب شرب مناطق ، موضوع بهره برداری از تصفیه خانه گروه ملی به پیشنهاد مردم منطقه و مسئولین شرکت آبفا اهواز پیگیری گردید .

دکتر شریعتی ایجاد هماهنگی بین شرکت آبفا اهواز و گروه ملی را امری زمان بر عنوان کرد و افزود : در راستای ایجاد این تعامل پیگیری شخص بنده تاثیر گذار واقع گردید و به حمدلله تفاهم نامه ای بین دو دستگاه منعقد و امروز نیز به ثمر نشست.

وی با تقدیر از تلاش مهندس فردوس کریمی در راستای سعی در برقراری تعامل با گروه ملی بیان داشت : با توجه به ظرفیت ۳۰ هزار متر مکعبی تولید آب این تصفیه خانه و سقف استفاده ۱۰هزار مترمکعبی توسط گروه ملی ، لازم است رایزنی توسط شرکت آبفا اهواز با مسئولین گروه ملی ادامه داشته باشد و علاوه بر این ۱۰ هزار متر مکعب ، انشا ۱... ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب باقی مانده تصفیه خانه را نیز وارد شبکه آب شرب نماید .

منابع آب، کوی رمضان و مجاهدین نیز جزو مناطق کم آب هستند که اخیراً شرکت آبفا اهواز با وارد مدار کردن مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی در تصفیه خانه آب علی بن مهزیار این مشکل را برطرف خواهد نمود .

استاندار خوزستان استفاده از ظرفیت های داخلی کلانشهر اهواز را جهت رفع مشکلات اینچنینی بسیار  موثر دانست .

وی تصریح کرد: طرح جامع آب و فاضلاب استان توسط دولت تصویب شده و ظرف ۳ سال این طرح که جزو زیر ساخت های توسعه در استان خواهد بود ، عملی گشته و منشاء تولید و سرمایه بیشتری می گردد .

مدیر عامل شرکت آبفا اهواز ضمن تشکر از حضور مسئولین استانی و محلی در این مراسم گفت : استفاده از ظرفیت حدود ۱۰ هزار مترمکعبی از مجموع ۳۰ هزار متر مکعب ظرفیت تولید آب شرب تصفیه خانه گروه ملی در نتیجه حمایت و پیگیری شخص استاندار محترم خوزستان با برگزاری جلسات متعدد محقق شد .

مهندس فردوس کریمی افزود : نصب دو دستگاه پمپ ۹۰ کیلووات در ایستگاه پمپاژ این تصفیه خانه و لوله گذاری و ایجاد اتصالات از سمت خروجی تاسیسات آبرسانی گروه ملی به شبکه آب شرب مناطق جنوب غرب گلستان ، پردیس و ملاشیه بلافاصله پس از عقد تفاهم نامه بین شرکت آبفا اهواز و گروه ملی توسط واحد های عملیاتی این شرکت انجام گردید .

مهندس کریمی پیرو پیشنهاد دکتر غلامرضا شریعتی مبنی بر استفاده از ظرفیت ۱۰هزارمتر مکعبی دیگر این تصفیه خانه گفت : انشا۱... اگر مسئولین گروه ملی مجوز توسعه بهربرداری بیشتری به این شرکت اعطا نمایند شاهد ورود حجم بیشتری از آب شرب تولیدی به شبکه آب خواهیم بود .

دکتر یوسفی و مهندس الباجی نمایندگان محترم مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با حضور در این مراسم نسبت به افتتاح این طرح ابراز خرسندی و امید واری نمودند برداشت آب از این تصفیه خانه در فاز بعدی توسط شرکت آبفا اهواز پیگیری و محقق گردد.

دکتر یوسفی در خصوص طرح جامع آب و فاضلاب استان خوزستان گفت : طبق پیگیری های انجام شده  از طریق وزارت نیرو انتظار می رود تا ۳ سال آینده با تخصیص اعتبارات قابل توجه این طرح در استان عملی و بسیاری از معضلات موجود مرتفع گردد .

منبع: تابناک
برچسب ها: شرکت آبفا اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار