تا این لحظه تعداد نهایی داوطلبان شوراهای شهر و روستا در خوزستان به ترتیب سه هزار و 112 نفر و روستاها حدود 11 هزار و 186 نفر است
کد خبر: ۴۲۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 14 May 2017
رییس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به پیش‌بینی سه هزار و 757 شعبه اخذ رای برای انتخابات 29 اردیبهشت در استان، گفت: تا این لحظه تعداد نهایی داوطلبان شوراهای شهر و روستا در خوزستان به ترتیب سه هزار و 112 نفر و روستاها حدود 11 هزار و 186 نفر است.

دکتر علی‌حسین حسین زاده اظهار کرد:‌ 16 هزار و 913 نفر در خوزستان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کردند که از این تعداد چهار هزار و 55 نفر داوطلب انتخابات شوراهای شهر و 12 هزار و 858 نفر داوطلب انتخابات شوراهای روستا بودند.

وی افزود: براساس آخرین آمار ارایه‌شده در مجموع صلاحیت 338 نفر در هیات عالی نظارت بر انتخابات خوزستان مورد تایید واقع نشد که از این تعداد صلاحیت 64 نفر توسط هیات مرکزی نظارت بر انتخابات کشور تایید شد و در مجموع تا این لحظه صلاحیت 264 کاندیدا برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر در سطح استان خوزستان احراز نشده است.

رییس ستاد انتخابات خوزستان عنوان کرد:‌ پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 76 شهر و 2 هزار و 250 روستا برگزار می‌شود. تاکنون 286 نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در سطح خوزستان انصراف دادند و تا این لحظه تعداد نهایی داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در خوزستان سه هزار و 112 نفر و تعداد نهایی داوطلبان انتخابات شوراهای روستا حدود 11 هزار و 186 نفر است. 

حسین زاده در خصوص رایزنی استاندار با ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات کشور در زمینه بررسی صلاحیت برخی کاندیداهای شوراهای شهر در خوزستان بیان کرد: استاندار خوزستان به‌عنوان عالی‌ترین مقام استان اعتراضات کاندیداهای رد صلاحیت‌شده را در چارچوب حقوق شهروندی به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات کشور منتقل کرد. 

وی اظهار کرد: ‌به منظور نظارت بیشتر بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین در راستای حسن اجرای تکالیف قانونی، در شعب اخذ رای بازرسان شعب با حکم رییس هیات بازرسی انتخابات استان منصوب می‌شوند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزیتان با بیان اینکه به ازای هر پنج شعبه اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری یک بازرس منصوب می‌شود، افزود: همچنین در شهرستان‌های با بیش از 400 شعبه اخذ رای به ازای هر 10 بازرس یک نفر سربازرس نیز تعیین و منصوب می‌شود. 

رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: سه هزار و 757 شعبه اخذ رای برای انتخابات 29 اردیبهشت در خوزستان پیش‌بینی شده که از این تعداد یک‌هزار و 892 شعبه شهری و یک‌هزار و 865 شعبه روستایی هستند؛ همچنین از کل تعداد شعب اخذ رای در خوزستان، 2 هزار و 852 شعبه ثابت و 932 شعبه سیار هستند. 

حسین زاده همچنین فضای رقابت انتخاباتی در خوزستان را خوب ارزیابی کرد و گفت: ‌با توجه به تعداد کاندیداهای شوراهای شهر و روستا در خوزستان فضای رقابت با تشکیل ستادهای مختلف و ... هم در بحث انتخابات ریاست‌جمهوری و هم انتخابات شوراهای شهر و روستا آرام و منطقی است و هیچ مشکلی برای فعالیت ستادها وجود ندارد. 

وی با اشاره آغاز رسمی مهلت تبلیغات انتخابات شوراهای شهر و روستا از روزهای گذشته، تصریح کرد:‌ متاسفانه در برخی از شهرها ازجمله اهواز قوانین تبلیغات کاندیداهای شوراها رعایت نشده است و برخی کاندیداها با تبلیغات و نصب پوستر در اماکن عمومی نظیر ایستگاه‌های اتوبوس، تابلوهای راهنمایی و رانندگی یا جداول خیابان‌ها در مکان‌های مجاز تبلیغات خود را انجام ندادند؛ البته داوطلبانی نیز هستند که واقعا این موضوع را رعایت کردند. 

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان عنوان کرد:‌ با توجه به اینکه وظیفه اعضای شوراهای شهر و روستا توسعه شهری و روستایی است، اعضای شورا و در نتیجه کاندیداهای انتخابات شوراها باید خود بیشتر بر اهمیت جلوگیری از تخریب چهره شهر و حفظ محیط زیست واقف باشند و این مساله را رعایت کنند. 

حسین زاده در خصوص مشارکت مردم خوزستان در انتخابات 29 اردیبهشت، بیان کرد: با توجه به تجربه ادوار گذشته همواره حضور مردم خوزستان در انتخابات پررنگ و گسترده بوده و پیش‌بینی می‌شود که مشارکت مردم در انتخابات 29 اردیبهشت مانند ادوار گذشته و حتی پرشور تر باشد. 

وی بیان کرد: ‌براساس مصوبه بیست و هفتمین شورای عالی فضای مجازی کلیه نامزدهای انتخاباتی و ستادهای انتخاباتی پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا باید کلیه فعالیت‌های تبلیغاتی خود را از طریق بستر یکپارچه تبلیغات انتخابات کشور (بیتاک) ثبت کنند؛ در غیر این صورت تخلف انتخاباتی شناخته شده و مطابق قانون با این موارد برخورد می‌شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار