با حضور شاهین فرهت، هنرمند برجسته موسیقی کشور؛
در مراسم رونمایی از ارکستر اروند با حضور چهره های برجسته موسیقی کشور در سالن خلیج فارس خرمشهر، پیام مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد
کد خبر: ۴۲۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 14 May 2017
در مراسم رونمایی از ارکستر اروند با حضور چهره های برجسته موسیقی کشور در سالن خلیج فارس خرمشهر، پیام مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد.

همزمان با میلاد منجی عالم بشریت، مهدی موعود(عج)، مراسم رونمایی از ارکستر منطقه آزاد اروند با حضور اهالی فرهنگ و هنر و چهره برجسته موسیقی کشور، در سالن خلیج فارس خرمشهر برگزار شد.

سید مرتضی نعمت زاده  معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند درباره آغاز فعالیت این ارکستر اروند گفت: نیمه شعبان روز طلوع آفتاب امامت و میلاد منجی عالم بشریت است و ارکستر اروند در چنین روزی فعالیت خود را آغاز می کند.

 تقارن این دو رویداد را باید گرامی داشت. آن هنگام که نوای موسیقی از ساز نوازنده خلق می شود، رویشی از طلوع و آغازی برای شکفتن است . این رویش که از نهان وی برخواسته می شود، بر روح و روان شنونده تاثیر گذاشته و آن را با خود همراه می برد.

وی افزود: تخصص اینجانب در هنر موسیقی نیست اما می دانم  هر اثر موسیقی یک روایتی زیبا دارد که از اعماق درون آن موسیقی دان برمی خیزد و مخاطب و شنونده را با خود به دوردست، به سفری اکتشافی که در آن فلسفه، زندگی، تفکر و عمق همراه است دعوت می کند.

نعمت زاده در ادامه خاطر نشان کرد: پیام موسیقی پیام صلح و دوستی و وصل است و در آن شکاف ها از بین می رود. فضای موسیقی فضای مودت است و فضایی برای طرح پیوند، از جنس فرافرهنگی است.

تشکیل این ارکستر، برای من یادآور خاطراتی از زمان جنگ و آزادی خرمشهر را دارد. در عرصه هنر موسیقی، هنرمندانی برجسته از کشور آمدند و برای عشق و ایمان به جوانان این منطقه، این ارکستر را راه اندازی کردند. از این عزیزان تشکر و قدردانی می کنیم. آنها میراثی گرانبها را در این خاک مقدس به ودیعه باقی خواهند گذاشت.

 
در بخشی دیگر در پیام فرزاد طالبی، مدیر دفتر کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمده است:

به تماشا سوگند و به آغاز کلام
آفتابی لب ایران شماست
که اگر در بگشایید به رفتار شما می تابد

واقعیت روشن است که جامعه ایران امروز بیش از گذشته نیازمند حضور موثر تر و وسیع تر بیشتر فرهنگ و هنر است به ویژه جلوه هایی از این گستره که ریشه هایی دیرینه و پیوندهایی عمیق با مرام اجتماعی مردم این سرزمین و آموزه های زندگی ساز آن دارند .

از این منظرخرسند آنیم که اتفاقی ضروری و بدیع  با عنوان "ارکستر اروند "، به همت و ذوق هنرمندان و مسئولین خدوم منطقه آزاد اروند صورت پیوند یافته است.

 بی تردید طنین برنامه های این ارکستر نشان دار نگاه بلند هدایت این حرکت مغتنم است که امید می رود در بهره گیری از ظرفیت های ویژه منطقه به نفع حوزه فرهنگ و هنر ، نقش آفرینی کند و با اجراهایی دقیق ، زیبا و مایه ور از کلام و بیان استوار ، در معرفی موسیقی ارزشمدار و بازشناسی هویت بومی آن منطقه و نیز تلطیف فضای اجتماعی آن خطه موثر افتد ،بگذارید کاروان این رخداد مشفقانه و مفید را سلامی صمیمانه دهیم و سلامتی همراهانش به ویژه هنرمندان عضو این ارکستر و استادان میهمان این ضیافت را از خداوند متعال مسئلت نماییم .

ارکستر موسیقی اروند با قطعاتی از فولکلور آذری، بختیاری و عربی آغاز  و با اجرای دکتر شاهین فرهت، موسیقی دان و آهنگساز برجسته کشور، به پایان رسید. اما این پایان، آغازی برای تحول و تعالی در فرهنگ و هنر منطقه آزاد اروند خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار