عضو اتاق بازرگانی سمنان اعلام کرد:
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی سمنان از ایجاد یک هزار و 163 اشتغال جدید بعد از پرداخت تسهیلات رونق در استان خبرداد و گفت: 191 واحد تسهیلات دریافت کرده اند که اشتغال جدید مربوط به همه بخش ها است.
کد خبر: ۴۲۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴ 13 May 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از مرآت، سی امین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان درسالن اجتماعات این اتاق برگزار شد.

علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان اعلام نقطه نظرات فعالان اقتصادی به دولتمردان را تاثیر گذار خواند و گفت: در دیدار نوروزی اعضای هیات نمایندگان با استاندار سمنان مطالب کارشناسی با محوریت های اقتصادی ارائه شد ،

جمعه ای ادامه داد: شانرده موضوع، قابل بحث با محوریت توسعه اقتصادی استان توسط معاونت اقتصادی استانداری سمنان احصاء و به اطلاع معاون اول محترم ریاست جمهوری رسانیده شد.

رئیس اتاق سمنان از همکاری اتاق سمنان با مرکز پژوهش ها خبر داد و تصریح کرد: آمایش ماهانه همراه با نظر سنجی فصلی از تشکلهای اقتصادی صورت می پذیرد.

وی نقش اتاق های بازرگانی را پرنگ خواند و ادامه داد: اتاق های بازرگانی نقش مشورتی و مطالبه گری دارند هدفی جز توسعه و هم افزایی ندارند .

عبدالحمید دربانیان عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی سمنان از کارگروه نظارت رفع موانع تولید در سازمان صنعت ، معدن و تجارت خبرداد و گفت: هدف کارگروه نظارت اینگونه تبیین شده است، واحدهایی که تسهیلات گرفته اند آیا توانستند اشتغال ایجاد کنند و به تعهد خود عمل نمایند .

دربانیان ادامه داد: 191 واحد تسهیلات دریافت کرده اند که در مجموع 2430 میلیارد ریال از بانک های عامل در سطح استان وام دریافت کرده اند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی سمنان از ایجاد یک هزا رو 163 اشتغال جدید بعد از پرداخت تسهیلات رونق در استان خبرداد و گفت: اشتغال جدید مربوط به همه بخش ها است.

دربانیان درخصوص نحوه تسهیلات بانکی از میزان 100 درصد در استان اظهار کرد : میزان تسهیلات بانک ملی 166 درصد، بانک ملت 94درصد، بانک صنعت و معدن 326درصد، بانک سپه 129درصد، بانک کشاورزی 100درصد، بانک توسعه تعاون 97 درصد، بانک صادرات 65درصد، بانک رفاه 96 درصد و بانک تجارت 62 درصد است.

عبدالله اکبری راد عضو هیات نمایندگان اتاق روند توسعه تجارت خارجی بعد از برجام را مثبت خواند و اظهار کرد: ارتباطات تجاری ایران روند بهتر به خود گرفته بطوری که مراودات بانکی نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.

این فعال اقتصادی از روابط بانکی ایران با بانک دانسکی خبر داد گفت: این آمادگی وجود دارد که فعالان اقتصادی مراودات مالی خود را از طریق این بانک به ثبت برسانند.

در ادامه حمید علوی انتقادی از سیستم بانکی بین المللی عنوان و اظهار داشت: اگر بانکهای خارجی خدماتی برای واردات ماشین آلات می دهند باید خدمات خاصتری برای صادرات ارائه بدهند.

وی خواستار دوسویه شدن ارتباطات بانکی خارجی شدو گفت: این ارتباطات باید در برگیرنده واردات و صادرات و تعامل لازم بین بانک های داخلی و خارجی بر قرار باشد.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق سمنان اظهار داشت: جایگاه ما در اتاق بازرگانی روشن است ما اتاق دولتها نیستیم، بلکه ما اتاق بازرگانی هستیم و از همه دولت برای ترویج امر تولید و بازرگانی مطالبه خواهیم کرد .

فرج الله معماری رئیس کمیسیون اقتصاد اتاق بازرگانی سمنان برگزاری همایش شرکت توزیع برق در استان سمنان را افتخار آمیز خواند و اظهار کرد: در این همایش مشخص شده که خیلی از مدیران صنعت برق از پیشرفت های بخش خصوصی آگاهی ندارند و این ضرورت دارد که به صنعت تبلیغات و آموزش نگاهی نو داشته باشیم.

وی تفاوت سیستم بانکی در ایران و دنیا را متفاوت خواند و اضافه کرد: نرخ سود تسهیلات در گردش 1.48 %در بانکهای خارج از کشور ارزیابی می شود، همراه با دو سال تنفس و ده سال بازپرداخت، در حالی که در ایران سرمایه در گردش شش ماهه محاسبه می شود .

معماری خاطر نشان کرد: این امر نشانگر این است که قوانین ما بوی کهنگی می دهد و بر اساس دهه های گذشته نوشته شده است .

رئیس کمیسیون اقتصاد اتاق سمنان از تصمیم گیران درخواست کرد با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی ترتیبی اتخاذ نمایند تا قوانین مخل کسب و کار تغییر و یا به روز رسانی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار