فرمانداری شهرستان اهوازگزارش حادثه آتش سوزی پاساژ رضوان را از زبان سرپرست فرمانداری منتشرکرد
کد خبر: ۴۲۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 13 May 2017
دکتر نبی اله خون میرزائی سرپرست فرمانداری شهرستان اهوازدر خصوص آتش سوزی روز گذشته پاساژ رضوان گفت:این حادثه در حدود ساعت 13:43 دقیقه ظهر دیروز به آتش نشانی گزارش شد وبلافاصله کمتر از چهار دقیقه آتش نشانی با سرعت عمل کافی از نزدیکترین ایستگاه به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی افزود:چون درب های پاساژ بسته بودند وبا تاخیر به آتش نشانی اعلام کردند،زمانی که آتش نشانی به آنجا رسید، آتش گسترش پیدا کرده بود.
 
سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز ادامه داد:متاسفانه در این پاساژ هم واحد های فروش و هم انبار و عمده کالاهایی که در این پاساژ بوده منسوجات و لوازم خرازی و بطور کلی لوازم اشتغال پذیر بودند.

دکتر خون میرزائی افزود: متاسفانه این آتش سوزی در زمان تعطیلی پاساژ اتفاق افتاد ودرب های پاساژقفل بودند و تیم آتش نشانی مجبور شدند، قفل درب ورودی پاساژرا بشکنند تا بتوانند آتش را مهار کنند.
 
وی ادامه داد:آتش به تمام پاساژگسترش پیدا کرده بود ولی اقدام فداکارانه پرسنل کارآزموده آتش نشانی باعث شده بود،آتش در محدوده پاساژمدیریت و محدودشود و از سرایت به مغازه ها،بانک ها و پاساژهای همجوارجلوگیری شود.
 
سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز در خصوص وضعیت مصدومان حادثه دیده در این آتش سوزی گفت: متاسفانه پرسنل آتش نشانی با توجه به اینکه دود و گاز تولیدی از آتش بسیارشدید بود، تعدادی از نیروهای آتش نشانی مصدوم شدند و خوشبختانه خسارت و آسیب هایی که به این نیروها وارد شده بود سطحی و سرپایی درمان شدند و 2 نفر از آنها نیز به بیمارستان منتقل شدند که خوشبختانه حالشان رضایت بخش است.
 
خون میرزائی اضافه کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و به کسی آسیب وارد نشد، ولی متاسفانه خسارت های مالی قابل توجهی بوده است.
 
وی به حضور به موقع اعضا مدیریت بحران در محل حادثه اشاره کرد و گفت:بسیج،پلیس راهور،نیروی انتظامی،حاجی زاده مدیر کل بحران استانداری خوزستان و رده های مختلف مدیریت شهرداری بویژه شهرداری منطقه یک،شهردار و معاونین شهردار کلانشهراهواز،ادارات مختلف شهرستان گاز،برق ،فوریت های پزشکی،اورژانس، هلال احمرو نظام مهندسی و دیگرهمکاران از ابتدا تا انتهای حادثه و باعث شد که دستگاه های ذیربط درمحل حضور داشته باشند و با همکاری و تعامل اتفاق پیش آمده را به خوبی مدیریت کنند.
 
سرپرست فرمانداری شهرستان اهوازگفت: بیش از هرچیز سرعت عمل و رسیدگی به موقع آتش نشانی و همکاری پلیس راهور در ساعت ترافیک در سرعت عمل کار تاثیرگذار بود واز سرایت آتش به مغازه ها ی همجوار جلوگیری شد.
 
خون میرزائی ادامه داد:حسب دستور دکترشریعتی استاندارخوزستان ،دکتر بحرینی معاون اقتصادی استاندار به نمایندگی ازاستاندارخوزستان، مدیریت کار را تحت نظر داشت وپس از حضور یافتن در محل حادثه ، راهنمایی های لازم و سودمند را انجام دادند وخوشبختانه آتش مهار شد.

وی گفت: بلافاصله پس ازحادثه، جلسه مدیریت بحران شهرستان اهواز در اولین فرصت کاری ساعت 19:30با حضور دستگاه های دست اندرکار،ادارات مسئول،هیات مدیره پاساژو همه دستگاه های دیربط ،اتاق اصناف و اتحادیه های صنوف مرتبط و نظام مهندسی تشکیل شد و گزارش رخداد ارائه شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز به مصوبات این جلسه اشاره کرد، و گفت:در این جلسه مقرر شد دستگاه های تخصصی علت حادثه را بررسی کنند و به ستاد مدیریت بحران شهرستان گزارش کنند.

دکتر خون میرزائی افزود:در این جلسه همچنین مقررشد آتش نشانی تا اطمینان کامل از اطفاء آتش در محل حضور داشته باشند و کانون آتش و حادثه را تحت نظرو مدیریت داشته باشند.

وی ادامه داد:مقرر شد،نیروی انتظامی در محل حادثه استقرار داشته باشد تا از حوادث ناگوار در محل جلوگیری شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان اهوازگفت:با هماهنگی هیات مدیره و همکاری کسبه بازار با نظارت نیروی انتظامی و همکاری شهرداری پاساژتخلیه شود و بر اساس گزارش سازمان نظام مهندسی خوشبختانه ساختمان قابل بازسازی است و با هماهنگی شهرداری نسبت به بازسازی ساختمان اقدام شود.

دکترخون میرزائی با بیان اینکه شرکت های بیمه ای در اسرع وقت و همکاری در ایام تعطیل خسارت وارده را بررسی می کنند افزود: در حال حاضر برابر دقیق از خسارت نداریم و مستلزم گزارش شرکت های بیمه ای در این زمینه است.
 
وی با اشاره به اینکه 83درصد از مغازه های این پاساژ بیمه بودند،گفت:شرکت های بیمه ای مختلفی در اینجا خدمات ارائه کردند و قرار شد تحت نظرسرپرستی بیمه ایران این کار را انجام دهند و بیمه بیکاری نیز، کارگران بیکاری  شاغل در این پاساژ که واجد شرایط هستند، بیمه بیکاری برای این افراد برقرار کنند.

 سرپرست فرمانداری شهرستان اهوازهمچنین اضافه کرد:دستگاه های مرتبط با با این حادثه کارهای ارباب رجوع این حادثه از جمله کسبه را خارج از نوبت و در اسرع وقت انجام دهند.

خون میرزائی گفت: در مجموع با سرعت عملی که دستگاه ها انجام دادند، به جز خسارت مالی برجای مانده و آسیب های نگرانی روانی کسبه که خسارت مالی دیده اند ،مشکل خاص دیگری نیست و امیدواریم با همکاری بین بخشی تحت مدیریت بحران استان عوارض این کار کمتر شود.
 
وی هشدار داد:متاسفانه پاساژهای زیادی در سطح شهراهواز در معرض خطرات مشابه هستند و لازم است که کسبه و هیات مدیره  و مدیران پاساژها تمهیدات لازم را برای جلوگیری از چنین اتفاق هایی بیاندیشند و ما نیز در آینده در خصوص این ساختمان ها حسب وظایف قانونی عمل خواهیم کرد.
 
سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز در پایان از شهروندان خواست در مواقع که با حادثه رو برو شدند در مسیر حادثه ازدحام نکنند تا دستگاه های خدمات رسان بتوانند به سهولت کارخدمات خودشان را که با جان و مال مردم سروکار دارند به خوبی انجام دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار