دکتر فاطمه هاشمی؛
هنگامی که مجمع برنامه ۱۴۰۰را نوشت، با مطالعه ای که از آن برنامه داشتم شاهد انسجام و قدرت آن شدم که در همه آن فعالیت ها مشترک بود و سخنی از تبعیض بین زنان و‌مردان مشاهده نمی شد؛ اما این برنامه توسط دولت احمدی نژاد به طور کلی اجرا نشد
کد خبر: ۴۲۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳ 11 May 2017
دکتر فاطمه هاشمی رفسنجانی سرپرست دبیری فدراسیون بیماری های خاص طی نشست خبری که با اصحاب رسانه استان خوزستان با محور دستاوردهای اقتصادی دولت در استان و حضور زنان در این رابطه عنوان کرد: وضعیت زنان در ایران صرفا به یک دولت باز نمی گردد؛ بررسی های آن را می توان از اوایل انقلاب آغاز کرد که فرصت برای حضور زنان مسلمان راحت نبود ، بعد از انقلاب این فرصت برای همه زنان ایجاد شد و نتیجه آن را در مرحله اول با  حضور در مدارس و دانشگاه ها، فعال شدن آن ها در سازمان های اجرایی و دولتی، فضای پزشکی ودیگر سلائق موجود از بانوان دیده شد.
 
دکتر روحانی دولت خود را با شعار، می بایست از زنان در مناصب عالی استفاده شود که همینطور هم شد، آغاز کرد که این امر نشانگر گرایش وی براساس تعهدی که دادند پیش می رود و بر اساس شایسته سالاری در حال حرکت هستند. دکتر روحانی به مساوات زنان و مردان معتقد است و ‌فکر روشن و بازی در این رابطه دارد، معتقد است که نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند بنابراین سرمایه کشور هستند و باید از آن ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه  اگر زنان فعال نیستند مردان را مقصر ندانیم بلکه این زن ها هستند که خود را باور ندارند و خاطر نشان کرد:چرا اصرار به بیرون آوردن تمام زنان از خانه و‌گماردن آن ها در ادارات را داریم؟ عده ای با خانه داری راحت تر و با انجام سرگرمی ها خشنود تر هستند، کشورهای کمونیستی برای بردن بهره اقتصادی زنان را مجبور به فعالیت های دولتی می کند اما ما چنین دولتی نیستیم.
 
مهم ایجاد زمینه اشتغال برای زنان است و نه اجبار زنان به اشتغال، دولت وظیفه انجام کار برای زنان خانه دار ندارد اما موظف به ایجاد برنانه های تفریحی و‌سرگرمی برای زنان است.

وی لزوم اهمیت شرکت در انتخابات امسال را پیرو سخنان امام که گفتند (این نظام مشروعیت خود را از مردم می گیرد، من به پشتوانه مردم دولت تعیین می کنم) دانست و افزود: مهمترین عامل این است که مردم در سرنوشت خود شرکت می کنند، حضور مردم و کثرت آرا نشانگر برتری یک حکومت است و حق تعیین سرنوشتی که به مردم داده شده است بنابراین با سلیقه و تفکر خود انتخابگر خواهند بود.

هاشمی در رابطه با لزوم و اهمیت انتخاب دکتر روحانی و اینکه خوزستان‌ پتانسیل این را دارد که رای دکتر روحانی را بالا ببرد عنوان کرد: هر دولتی درآمد و هزینه هایی دارد که براساس این درآمد ها دولت قدرتمند تر خواهد شد‌. اقتصاد نفتی این مملکت در دولت گذشته آسیب دید، دولت احمدی نژاد باعث تعطیلی کارخانه جات و ایجاد وضعیت نامناسب در خوزستان شده است که این امر نشان دهنده فعالیت های نامناسب آن دولت بود. دولت روحانی نشان داد بنا بر برنامه هایی که چیده شده  به صورت اعتدالی در حال حرکت است.
 
دکتر روحانی به دنبال گول زدن مردم و پیشبرد اهداف خود به صورت پوپولیستی نیست، وی قبل از انقلاب در فعالیت های انقلابی حضور داشته و ایده های انقلابی را بلد است. پست های گذشته وی تنگاتنگ با توسعه کشور بوده، آشنایی کامل و خوشنامی در سیاست جهانی دارد، در بحث انرژی هسته ای دیدگاه های بین الملل را می دانند، میان کاندیداهای حاضر کسی جز دکتر روحانی ایران را بانگاه خوشبینانه نمی شناسند.

وی تصریح کرد: هنگامی که مجمع برنامه ۱۴۰۰را نوشت، با مطالعه ای که از آن برنامه داشتم شاهد انسجام و قدرت آن شدم که در همه آن  فعالیت ها مشترک بود و سخنی از تبعیض بین زنان و‌مردان مشاهده نمی شد؛ اما این برنامه توسط دولت احمدی نژاد به طور کلی اجرا نشد.

دختر آیت اله هاشمی رفسنجانی دولت آینده دکتر روحانی را دوره شکوفایی اعلام کرد و بیان داشت: در دوره قبل رسانه ها مشکلات زیست محیطی استان خوزستان را  بیان نمی کردند اما در دولت دکتر روحانی برای تخریب وی معضلات با چند برابر اهمیت به نمایش گذاشته می شوند،  بحث ریزگرد ها، مشکلات آب و‌نظافت شهر معضلات اساسی شهر اهوازهستند اما با اقداماتی همچون درخت کاری، آبگیری تالاب هاو تصفیه درست آب ها توسط دولت تدبیر و امید این معضلات برطرف خواهند شد اما رسانه ها پوشش چندانی از این موضوع نمی دهند.
 
در بحث تحریم ها فعالیت هایی صورت گرفت که پول های بلوکه شده در حال بازگشت به خزانه ملی است و‌اکنون ۲میلیون بشکه صادرات نفت می توانیم داشته باشیم، سال های دولت روحانی در رفع مشکلات مردم سالهای شکوفایی خواهد بود.

وی با بیان اینکه نگارش منشور حقوق شهروندی رییس جمهور جهت عوام فریبی نبوده بلکه در راستای حمایت از مردم بوده است، گفت: طبق نظر سنجی های که چند روز گذشته از مسئولین دریافت کرده ام حاکی از این ماجرا بود که دکتر روحانی با  ۵۵ درصد از آرا ، آقای ریسی با 31 درصد از آرا و ۲۵درصد برای آقای  قالیباف ثبت شده بود اما با بازدیدهای میدانی خود در سطح کشور و فضای مجازی که به آگاهی مردم تا دل روستاها کمک کرده است حای از برتری هرچه بیشتر دکتر روحانی بود.
 
فضای مجازی در بین مردم به گونه ای رسوخ خواهد کرد که دولت مجبور به استفاده از آن برای رفع مشکلات مردم انجام خواهد شد. دکتر روحانی تاکید بر فضای مجازی و انفجار اطلاعات در جمهوری اسلامی را دارد که دیگر در آن تند رو ها جایگاهی نخواهند داشت، و اعتدال حرف اول و آخر را خواهد زد و این موضوع حکایت از خواستگاه آرامش و نه تنش مردم دارد.

دکتر فاطمه هاشمی رفسنجانی عدم حضور آقای هاشمی رفسنجانی را خلا جدی در این دوران و با توجه به انتخابات پیش رو دانست و تاکید کرد: در این مدت که دولت تخریب می شد وی خود را سپردفاعی دولت تدبیر و امید کرد؛ کسی که با رای خود به دکتر روحانی باعث شد تا شانس برگزیده شدن وی بیش از پیش شود. اگر اکنون حضور داشتند برای شفاف سازی کمک شایانی می کردند.
 
ما پنج فرزند آیت اله رفسنجانی به هیچ‌عنوان نمی توانیم جایگاه خالی پدرم را پر کنیم، در تمام مراحل زندگی خود شخصیتی به قدرتمندی او ندیدم. در رابطه با بحث فتنه88 که از جانب آقای احمدی نژاد صورت پذیرفت و رفتارهای ناشایست در خیابان با مردم را انجام داده اند، کسی علاقه ندارد از جانب دیگر کاندیداها این فتنه باری دیگر تکرار شود.

سرپرست دبیری فدراسیون بیماری های خاص دیدارهای چهره به چهره از سوی ستاد دکتر روحانی با مردم جهت شفاف سازی مسائل را لازمه فعالیت های روزهای انتخاباتی دانست و افزود: هنگامی که در محافل با مردم دیدار می کنم و آن ها از من سوال می کنند که دولت روحانی برای مردم چه کرده است من با مثالی تمام ابهامات را برطرف می کنم که این مثال اینگونه است: اگر تمام یک مغازه با یک حرکت خراب شود طی ده دقیقه این فعالیت را می توان انجام داد، اما برای بازسازی آن چند برابر زمان خواهد لازم است؟ زیرساخت های دولت نیز هم به این شکل است، 
 
زمانی که دولت گذشته زیر ساخت ها را به خوبی اجرا نکرده است پس بی شک دولت اعتدال جهت اجرایی شدن زیر ساخت ها به زمان نیاز خواهد داشت. حضور دکتر روحانی در دوره چهارساله دوم باعث اجرایی شدن برنامه های اجرایی خواهد شد.
 
 
منبع:آراس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار