رئیس اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ایلام گفت: همزمان با شروع رسمی تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا (بامداد پنجشنبه) و در اجرای طرح تبلیغات پاکیزه شهری بنر تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شورای اسلامی این شهر در 150 نقطه شهری نصب شد.
کد خبر: ۴۲۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 11 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛محمد سلطانی  اظهار کرد: این بنرها حاوی عکس و مشخصات 105 نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر ایلام است و به منظور رعایت اعتدال در هر بنر عکس ها به صورت چرخشی در ردیف بالای آن قرار گرفته است.
 
وی یادآور شد: عکس و مشخصات 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز در 55 نقطه شهری بوسیله استرابوردهای 12 متری نصب شد که در این استرابوردهای تبلیغاتی برای چاپ عکس هر نامزد سه متر فضا در نظر گرفته شده است.
 
سلطانی تاکید کرد: نصب هر گونه بنر و پوستر تبلیغاتی غیر از محل های تعیین شده، ممنوع است و نصب بنرها و استرابوردهای تبلیغاتی توسط شهرداری در زمان رسمی تبلیغات انجام می شود و در صورت پاره شدن یا آسیب دیدن این بنرها، شهرداری موظف به جایگزین کردن آنها تا پایان وقت رسمی تبلیغات است.
 
رئیس اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ایلام با بیان اینکه کار نصب، برداشت و جانمایی بنرهای تبلیغاتی نامزدها و همچنین مسئولیت کمیته امحا تبلیغات غیرمجاز بر عهده شهرداری ایلام است، گفت: نیروهای شهرداری ایلام، پوستر، تصویر، بنر و تراکت های غیرمجازی که غیر از محل های تعیین شده مجاز نصب شده باشد را پاکسازی و امحا می کنند.
 
سلطانی اضافه کرد: تبلیغات غیر مجاز نامزدها پس از امحا صورتجلسه شده و برای درج در پرونده نامزدها به فرمانداری حوزه انتخابیه ایلام تحویل می شود.
 
وی افزود: بخش اعظم هزینه اجرای طرح تبلیغات پاکیزه بر عهده شهرداری است ضمن اینکه از نظر مالی سودی برای شهرداری ندارد اما اجرای این طرح تبعات تبلیغات مستقل و چسپاندن بنر و پوستر بر در و دیوار شهر را به حداقل می رساند.
 
رئیس اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ایلام یادآور شد: در صورتی که این طرح اجرا نشد و تبلیغات به روال قبل انجام می شد پس از پایان انتخابات باید 300 تا 400 نفر از نیروهای شهرداری در مدت 10 تا 12 روز بنرها و پوسترهای نامزدها را از سطح معابر اصلی و فضاهای شهری پاکسازی می کردند.
 
سلطانی با بیان اینکه بقایای بنرها و پوسترهای کوچه ها و معابر فرعی و منازل مسکونی نیز تا سال ها باقی می ماند و منظره بسیار نازیبایی ایجاد می کرد، گفت: این رویه تبلیغات در آن صورت هزینه چندین میلیارد ریالی برای شهرداری داشت.
 
وی تاکید کرد: نامزداها برای شرکت در این طرح مختار هستند اما چه عضو طرح تبلیغات پاکیزه باشند و یا نباشند اجازه چاپ و چسباندن پوستر، زندگی نامه یا هر نوع اقلام تبلیغی که نشان دهنده تبلیغات است را در معابر عمومی و دیوارهای منازل مردم نمی دهیم.
 
به گزارش تابناک ایلام، طرح تبلیغات پاکیزه در انتخابات برای نخستین بار در دومین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از سوی شهرداری ایلام برگزار شد که پس از بازتاب گسترده از سوی رسانه های جمعی کشور موجب اجرای خودجوش این طرح در شمار زیادی از شهرهای کشور شد
 
 دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
 
این دوره از انتخابات در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام با جمعیت 580 هزار نفری برگزار می شود.
 
برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ایلام سه هزار و 77 نفر نام نویسی کردند که پس از بررسی صلاحیت ها از سوی هیات های اجرایی و نظارت در مجموع 97 درصد داوطلبان برای این دوره از انتخابات تایید صلاحیت شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار