با حضور قائم مقام مدیرعامل، مدیران و کارشناسان برگزار شد
گردهمایی تخصصی تبیین چشم انداز شرکت ملی حفاری ایران با حضور قائم مقام مدیرعامل، مدیران ارشد، کارشناسان و دست اندرکاران برگزار شد
کد خبر: ۴۲۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 11 May 2017
گردهمایی تخصصی تبیین چشم انداز شرکت ملی حفاری ایران با حضور قائم مقام مدیرعامل، مدیران ارشد، کارشناسان و دست اندرکاران برگزار شد.

در این نشست سید محمد اعرابی استاد پیشکسوت دانشگاه در حوزه مدیریت به عنوان میهمان ویژه سخنرانی کرد.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی راهبردی در راستای پیشبرد اهداف کلان سازمانی گفت: برای تحقق این امر باید مباحث برنامه استراتژیک، اجرای استراتژیک و کنترل استراتژیک و همسو با آن برنامه عملیاتی، اجرای عملیاتی و کنترل عملیاتی داشته باشیم .

اعرابی با بیان اینکه این برنامه ها در جهت افزایش بهره وری و کارایی سازمان بسیار با اهمیت است، افزود: همواره باید در مسیر دانش حرکت کنیم و در این راه  تجربه به ما کمک شایانی می کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: برای اینکه بتوانیم از منابع انسانی، مالی، فیزیکی و  دانسته های خود  به درستی استفاده کنیم، شناخت مسیر در برنامه های استراتژیک نقش اساسی ایفا می کند.  

وی با اشاره به لزوم داشتن اشتراک ذهنی و تفکر سیستمی، اظهار کرد: در این راستا سه حلقه الگوی مدیریت داریم که در اثر بخشی سازمان نقش آفرین دارد و مشتمل بر منابع، ابزار مدیریت و اهداف مدیریت است و لازم و ملزوم یکدیگر هستند .  

در این گردهمایی قائم مقام مدیرعامل شرکت با تاکید بر ضرورت برنامه استراتژیک، تصریح کرد: در جهت افزایش کیفیت کار باید عوامل برون سازمانی و درون سازمان به جد مورد اهتمام واقع شود.

محمدرضا تاکایدی با اشاره به اینکه شرایط کار بسیار متفاوت شده و در عرصه  رقابت گسترده می باشد، افزود: رقابت باعث پیشرفت، پویایی و تغییر نگرش سازمانی خواهد شد و اگر  بخواهیم جایگاه خود را در بازار حفظ کنیم باید هدفمند و سیستمی حرکت و  نگاه علمی داشته باشیم.

وی در پیوند با این مطلب گفت: برای منابع لازم است برنامه ریزی داشته باشیم  تا با کمترین هزینه، بالاترین کیفیت و کارآیی  و مدیریت بهینه هزینه ها، شرکت را راهبری نماییم.

تاکایدی اظهار کرد: ساختار سازمان می بایست در جهت چابکی شرکت شکل بگیرد، و با تدوین چشم انداز و مقاصد آرمانی ، در جهت اهداف توسعه و پویایی هر چه بیشتر سازمان حرکت و به طور مستمر برنامه ها ارزیابی شود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: در همین ارتباط ضرورت دارد همسو سازی فعالیت ها به سمت هدف در راس امور قرار گیرد و تحقق این امر نیازمند مشارکت جمعی کارکنان در برنامه های راهبردی شرکت است.

وی گفت: هم اکنون دو برنامه پنج ساله استراتژیک برای شرکت در حال تدوین است و در اجرای آن نگاه بنگاه داری اقتصادی و مشتری مداری از اولویت های کاری ما است.

در این نشست ناصر قلی پور مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت نیز با بیان اینکه موضوع مباحث استراتژیک شرکت از سال 85  کلید خورد، درباره دلائل و الزامات تدوین مقاصد آرمانی شرکت توضیحاتی ارائه و روند اجرای کار را مطلوب ارزیابی کزد.

 

مشاور برنامه ریزی استراتژیک شرکت نیز در این گردهمایی گزارشی از روند اجرایی شدن برنامه ها ارایه داد و گفت: در زمان حاضر  در این ارتباط  21 کارگروه تخصصی فعالیت می نماید.

 عباس خدادادی افزود: در این زمینه 34 جلسه برگزار و یک هزار و 520 نفر ساعت در راستای ترسیم ماموریت چشم انداز و ارزش های بنیادین شرکت کار کارشناسی صورت گرفته است.

در ادامه این گردهمایی از مقاصد آرمانی شرکت در مباحث ماموریت، چشم انداز و ارزش های بنیادین که به تایید نهایی شورای عالی استراتژیک شرکت رسیده است، رونمایی شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار