رئیس ستاد انتخابات خوزستان؛
آمار نامزدهای پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در استان تا کنون 14 هزار و 298 نفر است که در صورت تجدید نظر هیات مرکزی نظارت، این آمار قابل افزایش است
کد خبر: ۴۲۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴ 10 May 2017
 رئیس ستاد انتخابات خوزستان تعداد داوطلبان رد صلاحیت شده شورای شهر در استان را 345 نفر اعلام کرد و گفت: آمار نامزدهای پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در استان تا کنون 14 هزار و 298 نفر است که در صورت تجدید نظر هیات مرکزی نظارت، این آمار قابل افزایش است.

 دکتر علی حسین حسین زاده اظهار کرد: آمار نهایی داوطلبان شوراهای شهر در خوزستان تا کنون ، سه هزار و 112 نفر و داوطلبان شوراهای روستایی 11 هزار و 186 نفر است.

وی اضافه کرد: با توجه به پیگیری هایی که از سوی استانداری و داوطلبان انجام شده احتمال تجدیدنظر در برخی رد صلاحیت ها و افزایش آمار نامزدهای شورای شهر وجود دارد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده شورای شهر، گفت: استاندار خوزستان دیروز برای پیگیری این اعتراضات به ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات کشور در تهران رفته است.

وی افزود: تعدادی از داوطلبان شورای اسلامی شهر در خوزستان با وجود تایید صلاحیت در هیات های اجرایی و هیات های نظارت شهرستان ها، توسط هیات مرکزی نظارت استان رد صلاحیت شده اند که این اقدام هیات مرکزی نظارت خلاف نص صریح قانون انتخابات شوراهاست.

حسین زاده اظهار کرد: 345 نفر از داوطلبان شورای شهر در خوزستان رد صلاحیت شده اند؛ تعدادی از تایید صلاحیت شده ها در هیات های نظارت شهرستان ها نیز در هیات مرکزی نظارت رد صلاحیت شده اند که این آمار مورد اختلاف است.

به گفته وی، تعدادی از داوطلبان رد صلاحیت شده نیز دیروز برای اعتراض، به هیات مرکزی نظارت مراجعه کرده اند.

وی تاکید کرد: استاندار خوزستان به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان، باید از حقوق همه شهروندان دفاع کند، که به صورت ویژه این اعتراضات را پیگیری کرده است.

حسین زاده افزود: مهلت اعلام نام نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از 18 تا 20 بوده که با توجه به مسائلی که پیش آمده تا فردا قرار است این اسامی آگهی شود.

وی با اشاره به آغاز تبلیغات نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا از 21 اردیبهشت گفت: با توجه به اینکه در این دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری، به صورت همزمان برگزار می شود، رعایت قانون به ویژه در حوزه تبلیغات تاکید شده است و در جلسات فرمانداران با نامزدهای انتخاباتی، به رعایت اخلاق و قانون توصیه شده است.

حسین زاده تصریح کرد: نهادهای نظارتی نیز برای رعایت قانون، تبلیغات و فعالیت های نامزدها را در فضای حقیقی و مجازی رصد می کنند و در صورت لزوم تذکر و یا برخورد قانونی هم انجام می شود.
وی هدف کلی همه نهادها و دستگاه ها و نامزدها را مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دانست و گفت: برای دستیابی به این هدف مهم که جزو تاکیدات رهبری است، رعایت اخلاق و قانون و احترام به دیگران لازم است.

پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 29 اردیبهشت سال جاری برگزار می شود.

16 هزار و 913 نفر در خوزستان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در خوزستان داوطلب شده بودند، که چهار هزار و 55 نفر برای انتخابات شورای شهر و 12 هزار و 858 نفر نیز برای شورای روستاها ثبت نام کرده بودند
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار