رییس ستاد انتخابات استان یزد با اعلام اینکه نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی در شهر یزد مجاز به دایر کردن سه ستاد هستند، گفت: در سایر مناطق شهری و روستایی استان، نامزدهای انتخابات شوراها تنها مجوز ایجاد یک ستاد دارند.
کد خبر: ۴۲۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 10 May 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدعلی طالبی افزود: هر نامزد انتخابات شوراها به ازای هر منطقه شهرداری می تواند یک ستاد دایر کند که بر این اساس در شهر یزد که سه منطقه دارد سه ستاد و در سایر شهرها و روستاها داوطلبان انتخابات شوراها فقط مجاز به ایجاد یک ستاد هستند.
وی تصریح کرد: نکته مهم در بحث انتخابات، مدت زمان تبلیغات است که از 21 اردیبهشت آغاز و تا 24 ساعت قبل از زمان اخذ رای انجام می شود.
وی اظهار داشت: بر اساس مواد قانونی، نامزدهای انتخابات شوراها مجازند عکس و آثار تبلیغاتی خود را در 2 فرم به ابعاد حداکثر 100 در 79 سانتیمتر چاپ کنند و استفاده از هر گونه آثار تبلیغاتی بیش از این ممنوع است.
طالبی یادآور شد: استفاد از هر گونه پلاکارد، دیوارنویسی، کاروانهای تبلیغاتی و استفاده از بلندگو در خارج از محیط سخنرانی ممنوع است و مجازات متخلفات از سه تا 30 روز زندانی پیش بینی شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: اعلام نظر شخصیت ها نسبت به نامزدها در صورتی مجاز است که بدون ذکر عنوان مسوولیت آن شخصیت ها باشد ضمن آنکه مدرک کتبی مربوط به امضای آن شخصیت ها باید به هیات اجرایی انتخابات ارائه شود.
وی اضافه کرد: استفاده از بنر و پلاکارد فقط در محل ستاد مجاز است و بنرهایی که خارج از محل سخنرانی باشد جمع آوری و با مسببان آن برخورد قانونی می شود.
طالبی یادآور شد: نامزدها حق استفاده از امکانات عمومی و دولتی در تبلیغات انتخابات را ندارند و اقلام تبلیغاتی آنان باید در محل هایی برای این موارد پیش بینی شده، نصب شود، بنا بر این از نصب این اقلام در مکان های خارج از محل های پیش بینی شده، خودداری شود.
به گفته وی همچنین الصاق عکس روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی، مدارس و موسسات عمومی و ادارت ممنوع است و استفاده از امکانات بخش خصوصی فقط در صورت رضایت مالکان، مجاز است.
طالبی در خصوص تبلیغات داوطلبان در فضای مجازی اظهار کرد: با تبلیغات غیرمجاز که در فضای مجازی انجام شود از طریق کمیته بررسی تخلفات انتخابات، برخورد می شود که برخی از مصادیق این تخلفات در مرجع قضایی در دست رسیدگی است .
وی در مورد میزان آمادگی مسوولان برای برگزاری انتخابات گفت: تمامی اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات انجام شده و هم اکنون آموزش اعضای شعب ثبت نام اخذ رای و نمایندگان فرمانداری ها در حال انجام است تا شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند در استان باشیم.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار