مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری؛
نمایشگاه بین المللی صنعت نفت کشور زمینه مناسبی برای هم افزایی بیشتر میان سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت حفاری داخلی و خارجی حاضر در نمایشگاه ایجاد کرده است
کد خبر: ۴۲۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 08 May 2017
مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: نمایشگاه بین المللی صنعت نفت کشور زمینه مناسبی برای هم افزایی بیشتر میان سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت حفاری داخلی و خارجی حاضر در نمایشگاه ایجاد کرده است.

 مهدی عرشیان در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: این تعامل به گونه ای است که سازندگان داخلی با تکنولوژی روز و فناوری های جدید این صنعت در جهان آشنا می شوند.

وی اظهار کرد: کارشناسان این مدیریت نیز از واحدهای پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت در بازدید از غرفه های حاضر در نمایشگاه از نزدیک با رایزنی با صاحبان فناوری داخلی و خارجی زمینه این تعامل را فراهم می آورند.

عرشیان با بیان این که در نتیجه همکاری و همیاری مستمر میان متخصصان این شرکت با سازندگان و صنعتگران داخلی تا کنون افزون بر 20 هزار قطعه از اقلام کاربردی صنعت حفاری بومی سازی شده است، گفت: همزمان با افزایش کمی، کیفیت تولیدات داخلی مورد اهتمام قرار گرفته و هر روز شاهد کیفیت بخشی به قطعات و تجهیزات ساخت داخل هستیم.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران افزود: در برنامه ریزی سال جاری نیز علاوه بر طراحی و ساخت قطعات، تولید تجهیزات نیز در این مدیریت پیش بینی و این روند تا خوداتکایی کامل در صنعت حفاری کشور استمرار خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سازندگان داخلی باید به صدور کالاها و تجهیزات تولید شده خود اهتمام داشته باشند و در صدد رقابت با شرکت های خارجی باشند، تصریح کرد:  از ویژگی های مهم در ساخت قطعات و تجهیزات تولید داخل، بهینه سازی قطعات و تجهیزات بین 10 تا 30 درصد نسبت به نمونه های خارجی آن در راستای افزایش سطح کارآیی محصولات  و ارتقاء دانش فنی آن می باشد.

عرشیان به برنامه های توسعه ای صنعت نفت در بخش های حفاری میادین، تولید و بهره برداری و استفاده از شرکت های بین المللی در اجرای پروژه های نفتی اشاره کرد و گفت: بی تردید کیفیت، زمان و قیمت تمام شده در تامین کالا، قطعات و تجهیزات افزایش خواهد یافت بنابراین سازندگان و صنعتگران داخلی می بایست با ارتقاء توان خود و استفاده از ظرفیت های مراکز دانش بنیان توان رقابتی خود را افزایش بدهند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار