در حاشیه کار بیست و دومین نمایشگاه صنعت نفت کشور اعلام شد؛
مدیر پروژه حفاری میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران از پیشرفت 98 درصدی عملیات حفاری ۴۰ حلقه چاه در این میدان خبر داد
کد خبر: ۴۲۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 08 May 2017
مدیر پروژه حفاری میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران از پیشرفت 98 درصدی عملیات حفاری ۴۰ حلقه چاه در این میدان خبر داد .

 منوچهر اسدی روز دوشنبه (18 اردیبهشت ماه) در حاشیه کاز بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این مطلب گفت: به واقع شمارش معکوس برای پایان عملیات حفاری ۴۰ حلقه چاه در این موقعیت آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با حفاری این چاه ها از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت، تعمیر سه حلقه چاه دیگر به ملی حفاری محول شد، افزود: در زمان حاضر از مجموع 3+40 حلقه چاه، عملیات حفاری  41 حلقه با موفقیت انجام و پس از تکمیل نهایی تحویل کارفرما گردیده است.

اسدی متراژ حفاری صورت گرفته برای این تعداد چاه را که با کاربست هشت دکل حفاری سنگین خشکی تحقق یافت، 148 هزار متر عنوان و اظهار کرد: هم اینک عملیات حفاری دو حلقه چاه باقیمانده در مرحله تکمیل نهایی است و برآورد می شود در روزهای نخست خردادماه این پروژه به اتمام برسد.

مدیر پروژه حفاری میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران گفت: حفاری این تعداد چاه از اوایل سال ۹۳ از سوی شرکت متن به ملی حفاری واگذار شد و در نتیجه تعامل و همکاری میان مدیران و متخصصان این شرکت با شرکت مهندسی و توسعه نفت، اجرای پروژه منطبق با برنامه دنبال و رو به اتمام می باشد.

وی افزود: این پروژه به صورت کلید در دست (EPD ) اجرا و مراحل طراحی، مدیریت، تامین کالا و مواد و ارائه خدمات فنی تخصصی به عهده شرکت ملی حفاری بوده است و از شمار پروژه های موفق اجرایی در میادین مشترک محسوب می شود .

گفتنی است: شرکت ملی حفاری ایران با توجه به برنده شدن در مناقصه برگزار شده از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت هم اکنون حفاری 20 حلقه چاه جدید را در میدان نفتی آزادگان جنوبی در دست اجرا دارد. 

منبع: تابناک
برچسب ها: منوچهر اسدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار