به طور میانگین سالانه میلیاردها تومان برای پاکسازی دیوارهای شهر از تبلیغات غیر مجاز هزینه می شود. این در حالی است که قوانین برخورد با متخلفان مربوط به سال ها قبل است و جوابگوی نیاز حال امروز نیست. مدیران شهری و متولیان امر نیز بر خلاءهای قانونی در این حوزه تاکید دارند اما باز هم همچنان به هزینه کردن به این امر بسنده می کنند.
کد خبر: ۴۲۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹ 07 May 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ به طور میانگین سالانه میلیاردها تومان برای پاکسازی دیوارهای شهر از تبلیغات غیر مجاز هزینه می شود. این در حالی است که قوانین برخورد با متخلفان مربوط به سال ها قبل است و جوابگوی نیاز حال امروز نیست. مدیران شهری و متولیان امر نیز بر خلاءهای قانونی در این حوزه تاکید دارند اما باز هم همچنان به هزینه کردن به این امر بسنده می کنند.

سودجویان در گذشته به دیوار نویسی شهری بسنده می کردند اما در حال حاضر در جاده ها نیز تبلیغات بسیاری دیده می شود که شاید هیچ یک جلوه ی خوبی در مسیرهای بین شهری نداشته باشد. فارغ از نمای زشتی که به مسیر می دهد خود ممکن است عاملی برای بروز خطرهای جاده ای باشد و دید افراد را کاهش دهد و یا مشکلات دیگری بیافریند. این رفتارها نیز خود از نشانه های بارز وندالیسم است. نوشتن تبلیغات بر دیوار، کوه و... از جمله رفتارهایی است که این روزها کسی برایش فکری نمی کند جز هزینه!

پاکسازی جاده های خراسان رضوی از تبلیغات غیر مجاز
در این رابطه ابراهیم نصری، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اقداماتی انجام داده است. وی گفته که از ابتدای سال جاری بیش از 35 کیلومتر از حاشیه جاده های استان از تبلیغات غیرمجاز شامل دیوار نویسی، کوه نویسی و موارد مشابه پاکسازی شد. در این مدت بیش از 90 درصد از مسیر پرتردد مشهد – شاندیز و بالعکس از دیوارنویسی و کوه نویسی پاکسازی شده است. براساس قانون ایمنی راه ها، نصب هر گونه تابلو تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه های کشور فقط با اخذ مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها امکانپذیر است، بر همین اساس عملیات پاکسازی تبلیغات، دیوار نویسی و کوه نوشته ها در جاده های برون شهری نیز در راستای ارتقای ایمنی تردد وسایل نقلیه و کاهش تصادفات جاده ای انجام می گیرد. نصب تابلو در حاشیه راهها دارای ضوابط و استانداردهایی در زمینه ابعاد تابلو، اندازه حروف، مکان نصب، فاصله از تقاطع های اصلی، فاصله از علائم راهنمایی و رانندگی و وضعیت دید است. لازم به توضیح است سال گذشته بیش از 300 تابلوی تبلیغاتی غیر مجاز از جاده های استان جمع آوری شده و خراسان رضوی 20 هزار و 574 کیلومتر راه دارد که 6 هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.

سود تبلیغات به ضررش نمی ارزد
سود کلان تبلیغات همچنان از راه های درآمدی بسیاری از ارگان های مرتبط با فضاهای درون شهری و برون شهری است اما جمع آوری ساماندهی آن ضرری به بیت المال می رساند که سود ناشی از آن را به حاشیه می برد. در این خصوص نمایندگان مردم لازم است در مورد بحث تبلیغات و آثار وندالیسم گونه ای که بر فضاهای مختلف می گذارد چاره ای بیندیشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار