معاون فرماندار شادگان خبر داد؛
بر اساس هماهنگی های به عمل آمده در جلسه شورای کشاورزی شهرستان، امسال ۱۲میلیون و ۶۰۰ هزار بچه ماهی در تالاب بین المللی شادگان رهاسازی می‌شود
کد خبر: ۴۱۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ 03 May 2017
به گزارش تابناک خوزستان ؛معاون فرماندار شادگان گفت: بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در جلسه شورای کشاورزی شهرستان، امسال ۱۲میلیون و ۶۰۰ هزار بچه ماهی در تالاب بین المللی شادگان رهاسازی می‌شود.

نعمت الله آلبوغبيش معاون فرماندار شادگان از رهاسازی ۱۲ میلیون و ۶۰۰هزار بچه ماهی در تالاب بین المللی شادگان در سال جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته ۹میلیون و ۴۲۰ هزار بچه ماهی در تالاب شادگان رهاسازی شد و امسال براساس تصمیمات اتخاذشده در جلسه شورای کشاورزی شهرستان ۱۲میلیون و ۶۰۰هزار بچه ماهی در آبهای شادگان رهاسازی می‌شود. 

معاون فرماندار شادگان یادآور شد طی چهار سال گذشته ۲۶ میلیون و ۴۷۳هزار بچه ماهی با هزینه ای بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۸۴۲میلیون ریال توسط شیلات شهرستان و استان در آبهای شادگان رهاسازی شده است. 

وی رهاسازی بچه ماهی در تالاب بین المللی شادگان را گامی در جهت جبران خسارت وارده به ذخائر آبزیان بومی عنوان کرد و افزود بچه ماهیان بومی رهاسازی شده در آبهای شادگان شامل بنی، شیربت، گطان و برزم بوده است.

آلبوغبیش میزان صید اسکله خوردورق در چهار سال گذشته را بیش از ۱۰ هزار تن عنوان کرد و افزود پروژه احداث اسکله صیادی خور ابوخضیر که چندین سال به دلیل  عدم تامین اعتبار تعطیل شده است،  با پیگیری های بعمل آمده ، در سال جاری عملیات تکمیل آن آغاز خواهد شد. 

معاون فرماندار شادگان ابراز امیدواری کرد با تامین آب مورد نیاز تالاب بین المللی شادگان و رها سازی بچه ماهی در آبهای شهرستان و احداث و تکمیل اسکله صیادی خور ابوخضیر،  گام مهم و اساسی در جهت افزایش سرانه مصرف آبزیان و تامین پروتئین مورد نیاز جامعه و ایجاد شغل پایدار وکاهش مشکل بیکاری برداشته شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار