مدیرعامل شرکت ملی حفاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ؛
حفاری نقش اساسی در اکتشاف، ایجاد ظرفیت های جدید، توسعه مخازن و حفظ و نگهداشت تولید دارد
کد خبر: ۴۱۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 03 May 2017
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: صنعت حفاری پایه و محور توسعه صنعت نفت است 

مهندس حیدر بهمنی در جمع دانشجویان دانشکده نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: حفاری  نقش اساسی در اکتشاف، ایجاد  ظرفیت های جدید، توسعه مخازن و حفظ و نگهداشت تولید دارد .

وی اظهار کرد: تا قبل از انقلاب، مهندسی حفاری در ایران در خارج از کشور مدیریت می شد و کارکنان ایرانی بیشتر در سطوح پایین این صنعت مشغول به کار بودند .

بهمنی در پیوند با این مطلب گفت: در گذشته تمامی ابزار کار از جمله دکل های حفاری، تجهیزات خدمات جانبی، کالا و مواد و قطعات از سوی شرکت های خارجی تامین و وجوه هنگفتی ارز از کشور خارج می شد .

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مدیریت و راهبری بخش های فنی و تخصصی و استفاده از تجهیزات صنعت راهبردی حفاری تماما در دست کارکنان، کارشناسان و متخصصان ایرانی قرار گرفت .

وی اظهار کرد: در زمان حاضر این شرکت راهبری 74 دستگاه حفاری خشکی و دریایی را در اقصی نقاط کشور برعهده دارد و عملیات اکتشاف و توسعه مخازن با هدایت، مدیریت و تخصص ایرانی صورت می پذیرد و این مهم از افتخارات صنعت نفت کشور است . 

بهمنی گفت: شرکت ملی حفاری ایران بزرگترین شرکت حفاری در خاورمیانه و تنها شرکتی است که خدمات یکپارچه حفاری را در جهان ارائه می دهد و توانایی انجام کار در هر شرایط و موقعیتی را دارد .

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: این شرکت در سه دهه گذشته در زمینه تربیت نیروی انسانی اقدامات ارزشمندی در راستای خودباوری صورت داده است .

وی اظهار کرد: توجه به آموزش نیروی انسانی موجب شده است که هم اکنون بخش قابل توجهی از نیروهای تخصصی شاغل در صنعت حفاری و شرکت های بخش خصوصی در کشور از میان دانش آموختگان مرکز تکنولوژی حفاری این شرکت انتخاب شوند .

بهمنی گفت: با توجه به تکنولوژی محور بودن صنعت حفاری، این شرکت در خصوص ساخت قطعات کاربردی و مصرفی در بیش از یک دهه گذشته با همکاری دانشگاه ها، مراکز دانش بنیان ، تحقیقاتی و پژوهشی اقدامات ارزنده ای داشته است به طوری که  در شرایط محدودیت های اعمال شده، صنعتگران ایرانی توانستند بیشترین قطعات مورد نیاز این صنعت را بومی سازی نمایند .

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: یکی از محورهایی که شرکت به عنوان سرفصل برنامه های خود قرار داده ارتباط صنعت و دانشگاه است  و  در بیش از 10 پارک علم و فناوری دانشگاه های کشور اقدام به ایجاد دفتر نموده  و ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه ها در خصوص رفع چالش های صنعت حفاری دارد .

وی گفت: این شرکت در ارتباط با  ساخت داخل و توسعه فعالیت های پژوهشی تحقیقاتی نیز سرمایه گذاری کلانی کرده  است و مدیریت ارشد شرکت اعتقاد دارد با تلفیق علم و تجربه می توان زمینه خود اتکایی را فراهم آورد . 

بهمنی همچنین به صدور خدمات فنی مهندسی اشاره و اظهار کرد:  این شرکت دارای توان و قابلیت های بالایی است که  امکان صدور آن به خارج از کشور وجود دارد اما در این خصوص نیازمند ایجاد تسهیل در مقررات و قوانین مربوط و اخذ تصمیم توسط مدیران دست اندرکار می باشد .

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: برنامه های شرکت در راستای اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی شکل گرفته و حمایت از سازندگان داخلی و پشتیبانی از آنان در ارتباط با طراحی، ساخت و کسب دانش فنی در دستور کار قرار دارد .

وی با بیان اینکه هدف گذاری برنامه های راهبردی شرکت ملی حفاری پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت کشور است، افزود: در زمان حاضر این شرکت از دکل داری به سمت پروژه محوری جهت گیری دارد و  اجرای پروژه های بزرگ در طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی، میدان نفتی آزادگان و دیگر مناطق نفتخیز کشور را با جدیت دنبال می کند . 

بهمنی ضمن بزرگداشت روز کارگر و معلم و آرزوی توفیق برای اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: دستیابی به توسعه پایدار و رشد و تعالی صنعت در نتیجه مشارکت فعال صنایع با دانشگاه ها تحقق می یابد و ظرفیت های بسیار مطلوبی در مراکز علمی وجود دارد که می تواند در بومی سازی، طراحی و  به دست آوردن دانش فنی به سازندگان داخلی کمک نماید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار