مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت؛
میزان ذرات گرد و غبار در هوای برخی شهرهای خوزستان امروز به 8 برابرحد مجاز رسیده است
کد خبر: ۴۱۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 29 April 2017
به گزارش تابناک خوزستان ، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ساعت 10 امروز میزان ذرات گرد و غبار در شهرهای  آبادان 1281 و خرمشهر 1118  میکروگرم بر متر مکعب رسید که 8 برابر حد مجاز است.

احمدرضا لاهیجان زاده با اشاره به میزان گرد و غبار در هوای دیگر شهرهای خوزستان، افزود: میزان گرد و غبار در این مدت  در شهرهای سوسنگرد496 اهواز 339، اندیمشک 254 دزفول 212 و امیدیه 217 میکرو گرم برمتر مکعب بود.

معاون مدیرکل هواشناسی خوزستان هم با اعلام اینکه   این گرد خاک از سمت  بیابان های کشور عربستان وارد  استان خوزستان شده است  افزود : تا ساعتی دیگر گرد غبار از استان عبور خواهد کرد.

علیرضا غلامپور گفت :  با ورود سامانه کم فشار از سمت غرب به استان  احتمال رگبار و رعد برق در سراسر شهرهای استان وجود دارد.

وی از شهروندان به‌ویژه کودکان، بیماران قلبی، ریوی و گوارشی خواست، به علت آلودگی هوای این دو شهر که ناشی از پراکنده شدن ذرات گرد و خاک معلق در هواست از تردد غیر ضروری پرهیز کنند.

انتشار ریزگردها بیش از حد مجاز طی دوشنبه هفته گذشته نیز تعطیلی مدارس ابتدایی در شیفت بعد ازظهر در برخی شهرستان های جنوبی استان خوزستان را به همراه داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار