مرکز بهداشت غرب اهواز و همکاری معاونت فرهنگی هنری؛
همایش شاد خانوادگی « زندگی سالم با نشاط و امید » در ششمین روز هفته ی ملی سلامت، به همت مرکز بهداشت غرب اهواز و همکاری معاونت فرهنگی هنری همایش شاد خانوادگی « زندگی سالم با نشاط و امید » و نمایشگاه خطر سنجی بیماریها برگزار شد
کد خبر: ۴۱۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 28 April 2017
همایش شاد خانوادگی « زندگی سالم با نشاط و امید »  در ششمین روز هفته ی ملی سلامت، به همت مرکز بهداشت غرب اهواز و همکاری معاونت فرهنگی هنری همایش شاد خانوادگی « زندگی سالم با نشاط و امید » و نمایشگاه خطر سنجی بیماریها برگزار شدشهرداری اهواز و شهرداری منطقه دو، با حضور دکتر سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه، جمعی از مسئولان شهری و استقبال پرشور خانواده های اهوازی در پارک دولت، برگزار گردید.

در بخش جانبی این همایش نیز  غرفه های ارائه خدمات نوین سلامت، شامل غرفه سنجش سلامت، مشاوره تغذیه، مشاوره سلامت روان، خطر سنجی بیماریهای قلبی عروقی و سرطانهای شایع  و... برپا شد و سنجش فشار خون و قندخون، نمایه توده بدنی، مشاوره تغذیه و روانشناسی، سنجش هوش کودکان، مشاوره پزشکی، خطر سنجی بیماریها و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت از جمله خدماتی بود که د ر غرفه ها ارائه و مورد توجه عموم مردم قرار گرفت.
 
مهندس مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز، ضمن تقدیر از همکاری نهادها، سازمانها و افراد دست اندر برنامه، مقوله ی سلامت و ایجاد  و ارتقای  نشاط و امید  در جامعه را  حاصل  تلاش  مشترک سیاستگزاران، کارکنان حوزه سلامت، ادرات، سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و مشارکت مردمی دانست و ابراز امیدواری کرد : با  تقویت همکاریها، نشاط و شادابی در جامعه ارتقا یابد و  پویایی و بالندگی و موفقیت در عرصه های مختلف علم و هنر و فن آوری و ورزش را به دنبال داشته باشد.

شریفی در ادامه به بیان توضیحاتی در مورد شعار امسال  سازمان بهداشت جهانی « بیاییددر مورد افسردگی صحبت کنیم»پرداخت و گفت: سه گروه خاص در پیام سازمان بهداشت جهانی، بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند که عبارتند از : نوجوانان و جوانان، زنان در سنین باروری (بویژه پس از زایمان) و سالمندان (افراد بالای 60 سال) .
 
این مقام مسئول افزود: صحبت کردن و آموختن مهارتهای درست آن و تقویت ارتباط با خانواده، دوستان، نزدیکان در بهبود شرایط فرد و خالی شدن کامل از دغدغه های جاری، بسیار حائز اهمیت است.  
 
وی  خاطرنشان کرد: پس از اجرای برنامه تحول سلامت، در هر مرکز جامع سلامت، یک روانشناس استقرار دارد که به  آموزش مهارتهای ارتباطی، مهارتهای زندگی و فرزندپروری و مشاوره موثر در پیشگیری  و کنترل بیماری افسردگی  و... می پردازد.
 
شریفی در ادامه به برخی  عادتهای تغذیه ای ناسالم اشاره کرد و گفت: اتخاذ شیوه زندگی سالم، برپایه داشتن تغذیه سالم، تحرک فیزیکی، دوری از مواد دخانی و آسیب رسان به سلامت و تقویت سلامت روانی و معنوی استوار است.
 
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از شهروندان خواست برای  بهره مندی همه اعضای خانواده از خدمات بهداشتی و تشکیل پرونده سلامت الکترونیک، به نزدیکترین پایگاه سلامت یا مرکز خدمات جامع سلامت در محل سکونت خویش، مراجعه نمایند.

گفتنی است اجرای مسابقه پرواز بادبادکها  و مسابقه  ایفای نقش کودکان با اهدای جوایز ارزنده ، موسیقی زنده  و تقدیم هدایا به همه کودکان شرکت کننده در همایش و ارایه بسته های آموزشی ، از دیگر بخشهای  همایش شاد خانوادگی « زندگی سالم با نشاط و امید » بود.
منبع: تابناک
برچسب ها: همایش خانوادگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار