دکتر سلمان زاده:
همایش تجلیل از خیرین و فعالان عرصه سلامت با دکتر سلمان زاده در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
کد خبر: ۴۱۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 28 April 2017
کار در حوزه سلامت تنها با عشق، فداکاری و همت جمعی میسر استحضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر فرهاد کلانتری رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت، دکتر منصور آرزومند معاون اجتماعی و رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات دانشگاه، دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه، دکتر ساسان موگهی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، جمعی از مدیران ستادی، مدیران شبکه های بهداشت و درمان، روسا و مدیران بیمارستان ها، کارشناسان و پرسنل واحدهای تابعه دانشگاه و خیرین عرصه سلامت که در سال گذشته از حوزه سلامت حمایت نموده اند، برگزار شد.

دکتر سلمان‌زاده در این مراسم اظهار داشت: در سه سال گذشته به اندازه 30 سال در حوزه سلامت کار انجام شده و در همین راستا، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مقام اول در عملکرد پایگاه‌های مراقبت مرزی کشور و همچنین مقام اول در نظام مراقبت بیماری‌ های اسهالی و طغیان را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

 وی با اشاره به کنترل بیماری مالاریا در سطح استان افزود: بیش از 8 سال است که انتقال بیماری مالاریا در استان خوزستان مشاهده نشده است؛ هر چند مخزن بیماری معمولا از کشورهای همسایه به استان وارد می‌شود ولی این بیماری به انسان منتقل نمی‌شود.

 رئیس مرکز بهداشت خوزستان به آغاز ارائه خدمات مراقبت‌های فعال سلامت در شهرها و به ویژه مناطق حاشیه‌نشین اشاره و عنوان کرد: در این زمینه به بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر خدمات ارائه شده است. همچنین بیش از 70 مرکز و 120 پایگاه سلامت با خدمات نوین سلامت راه اندازی شده است.

 وی بیان کرد: بسته‌های خدمات بهداشتی دیگر نیز به اقشار مختلف جامعه ارائه شده و علاوه بر آن، با انجام خطرسنجی بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سرطان در خوزستان، خطر بروز این بیماری در افراد تا 10 سال آینده پیش‌بینی می‌شود.

 سلمان‌زاده گفت: علاوه بر ایجاد مراکز جدید بهداشتی، بیش از 90 درصد مراکز نیز بازسازی و تجهیز شده‌اند. همچنین در کمتر از یک سال بیش از 90 مرکز بهداشت آماده و فعال شد که در سال‌های گذشته به هیچ‌وجه شاهد چنین خدماتی در حوزه بهداشت در استان خوزستان نبودیم.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: دانشگاه علوم پزشکی جندی ‌شاپور اهواز پس از تهران دومین مرکز بهداشتی ویژه HIV را در شهر اهواز راه‌اندازی کرد که این مرکز آماده خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به HIV مثبت و ایدز است.

 وی در پایان با تقدیر از اقدامات خیرین و فعالان عرصه سلامت خوزستان افزود: هنوز در نیمه ‌راه قرار داریم و امیدوارم مشارکت خیرین بیشتر شود و تفکر انجام کار خیر در حوزه سلامت مستقر شود زیرا کار در حوزه سلامت تنها با عشق، فداکاری و همت جمعی میسر است.

 لازم به ذکر است در این همایش از جمعی از خیرین سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تقدیر شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار