استاندار آذربایجان غربی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان:
استاندار آذربایجان غربی کاهش هزینه های تولید و ارتقای کیفیت محصولات را از عوامل مهم رونق تولید و اشتغال در استان دانست و گفت: هزینه بالای تولید در استان موجب شده است تا امکان رقابت از تولیدکنندگان این استان در بازارهای داخلی و خارجی گرفته شده و این مشکل باید با روش های مختلف علمی مرتفع شود.
کد خبر: ۴۱۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 27 April 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

مهندس سعادت چهارشنبه شب در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی افزود: یکی از مهمترین مزیت های کالاهای چینی صرف نظر از کیفیت متفاوت این کالاها، قیمت پایین آنهاست که در فضای رقابتی بسیاری از رقبا را شکست داده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش هزینه های ارایه خدمات به واحدهای تولیدی این استان راهکاری برای کاهش هزینه های تولید به شمار می رود، اضافه کرد: یکی دیگر از راهکارهای کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی در استان، گازرسانی به این واحدهاست که می تواند تاثیر بسزایی در این خصوص داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه بر آن، آبرسانی حوضه به حوضه به صنایع و واحدهای تولیدی به ویژه در شهرهایی نظیر خوی که با مشکل جدی آب مواجه است، از جمله مواردی است که می تواند در کاهش مشکلات هزینه ای این واحدها مفید باشد.

سعادت با اشاره به لزوم توجه به این موارد، همراهی شرکت های متولی بخش سوخت و آب استان را در راستای تسریع در اجرای طرح های مرتبط خواستار شد و گفت: صنایعی نظیر مرغداری و صنایع تولید آجر در خصوص تامین سوخت با مشکلات زیادی مواجه است و باید برای رفع مشکلات آنها سریع تر اقدام شود.

وی طرح دولت برای گازرسانی به واحدهای تولیدی خارج از محدوده شهرک های صنعتی را بسیار مفید و کارساز عنوان کرد و افزود: این طرح برای کاهش هزینه های تولید در استان مفید است و زمینه های اجرایی آن باید در سریع ترین زمان ممکن فراهم شود.

وی آب را از دیگر زیرساخت های مهم توسعه برشمرد و اضافه کرد: طرح های انتقال آب حوضه به حوضه مطمئن ترین و بهترین راه برای رفع مشکل آب صنایع آب بر است که نباید از آن غفلت کرد.

استاندار آذربایجان غربی به موضوع انتخابات نیز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مسئولان دستگاه های اجرایی باید در راستای افزایش مشارکت مردم بیشترین توان خود را بگذارند، اظهار کرد: وظیفه ما مسئولان، بدون توجه به بداخلاقی های صورت گرفته در روزهای اخیر، توجه به مولفه های اخلاقی در روزهای آینده است.

صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه با تقدیر از بانکها در پرداخت تسهیلات رونق تولید گفت: 626 میلیارد تومان در سال 95 توسط بانکها به واحدهای تولیدی راکد ونیمه فعال پرداخت شده است و امسال باید برای تحقق شعار سال شاهد همکاری های بیشتر در این زمینه باشیم. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند فعالیت کارگروه رفع موانع تولید در سال گذشته در استان گفت: در سال موسوم به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، 448 واحد با پرداخت سه هزار و 430 میلیارد ریال تسهیلات در استان احیا شد.

جعفر صادق اسکندری افزود: همچنین پارسال 950 واحد تولیدی مشمول توقف اجرا، تقسیط مجدد و بخشودگی جرائم بدهی های بانکی، 880 واحد مشمول بخشودگی جرائم تامین اجتماعی و 225 واحد مشمول بخشودگی جرائم بدهی های مالیاتی شد.

وی اضافه کرد: بازگشت 43 واحد راکد به مدار تولید، بهبود فعالیت 95 واحد تولیدی نیمه فعال و بهره برداری از 12 طرح با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی از جمله بارزترین نتایج تصمیم های کارگروه رفع موانع تولید در آذربایجان غربی در سال گذشته بود.

حضرتی رییس سازمان برنامه و بودجه استان هم از پیش بینی کمک های فنی اعتباری در بودجه سالجاری برای فراهم شدن زیر ساختهای صنایع خبر داد.

نقی زاده مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از اشتغال 18 هزار و409 نفر درسال نفر 95 خبر داد وافزود: نزدیک به 8 هزار نفر در سال 95 بیمه شده است و افزایش دو و نیم درصدی بیمه شدگان تامین اجتماعی موید اشتغال پایدار در استان است.

کریم زاده مدیرکل جهاد کشاورزی استان با اشاره به 306 طرح کشاورزی که مورد تصویب  کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قرار گرفته بود افزود: در حوزه کشاورزی 150  اشتغال جدید بوجود آمد و از  2هزار و 501 شغل در حوزه  کشاورزی نیز صیانت شد. 

دانشجو مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان هم در خصوص تامین آب برای توسعه صنایع گفت: 58 میلیون متر مکعب آب برای توسعه صنعت استان پیش بینی شده است.

صادقی مدیر عامل شرکت گاز استان از برخورداری همه شهرک های صنعتی استان از شبکه گسترده گاز خبر داد و افزود: 765 واحد صنعتی در استان فاقد شبکه گاز می باشند و131 میلیون لیتر سوخت مایع مصرف میکنند و 75 واحد پرمصرف  که 43 درصد سوخت را  به خود اختصاص داده اند در حال اتصال به شبکه گاز هستند.

در این جلسه 5 طرح در حوزه کشاورزی و 2 طرح در حوزه صنعت و یکی از مشکلات مالیاتی واحد های تولید استان برای بررسی و تصویب در جلسه مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار