در تعامل میان شرکت ملی حفاری با شرکت های سازنده داخلی تحقق یافت؛
در تعامل و همکاری میان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت های سازنده قطعات و تجهیزات صنعت حفاری داخلی برای نخستین بار در کشور آویزه آستری 13 و سه هشتم اینچ (HANGER) چاه های نفت و گاز طراحی و ساخته شد
کد خبر: ۴۱۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 27 April 2017
 در تعامل و همکاری میان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت های سازنده قطعات و تجهیزات صنعت حفاری داخلی برای نخستین بار در کشور آویزه آستری 13 و سه هشتم اینچ  (HANGER)  چاه های نفت و گاز طراحی و ساخته  شد.

 رئیس اداره نصب آویزه مدیریت خدمات فنی حفاری شرکت در این باره گفت: موفقیت در طراحی و ساخت این تجهیز کاربردی در عملیات تکمیل چاه ها در حالی حاصل شده است که پیش از این نیز هنگرهای سه و یک دوم، 9 و پنج هشتم،  پنج، هفت  و 11 و سه چهارم اینج هیدرولیکی بومی سازی شده بود.

 محمود ارشدی با اشاره به همکاری نزدیک متخصصان مجرب شرکت با سازندگان و صنعتگران داخلی افزود: تا پیش از تولید این تجهیز در کشور، تهیه آن از خارج صورت می گرفت.

 وی اظهار کرد: با توجه به نیاز شرکت های متقاضی برای اولین بار در منطقه، طراحی و ساخت انواع  آویزه ها در حدود یک دهه گذشته در دستور کار قرار گرفت و افزون بر بومی شدن دانش فنی و بی نیازی صنعت نفت، از خروج مبالغ قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری به عمل آمده است .

 ارشدی درباره اهمیت کاربست آویزه های آستری در چاه های نفت و گاز، توضیح داد: لوله آستری  ( liner ) رشته جداری کوتاه شده ای است که تمام خواص لوله جداری  ( Casing ) را دارد و در آخرین رشته جداری توسط ابزاری به نام آویزه  ( Hanger ) در درون چاه های نفت و گاز نصب می شود .

 رئیس اداره نصب آویزه مدیریت خدمات فنی حفاری شرکت راندن تعداد کمتر جداری، کاهش عملیات سیمانکاری تا 50 درصد، امکان حفاری در عمق بیشتر، تسریع در عملیات حفاری، کاهش زمان تکمیل چاه، ایمن سازی و  کاهش هزینه ها را از مزیت های استفاده از این تجهیز برشمرد.

 وی ادامه داد: آویزه‌های آستری، ابزاری درون چاهی است که در هنگام تکمیل عملیات حفاری چاه های نفت وگاز برای کوتاه کردن زمان بستن لوله‌های آستری تا سطح و یا عمیق تر کردن چاه ها و دیگر موارد به کار گرفته می شود .

 ارشدی با بیان این که سال گذشته 260 مورد عملیات نصب آویزه با موفقیت از سوی این واحد در چاه های نفت و گاز انجام شد، گفت: این در حالی است که این رقم در سال قبل از آن 230 مورد بود و با توجه به امکانات خدمات دهی به 10 دستگاه حفاری بطور همزمان، درخواست های شرکت های متقاضی که از طریق مدیریت خدمات فنی حفاری شرکت ارجاع می شود در نزدیکترین زمان ممکن محقق می گردد.

 رئیس اداره نصب آویزه مدیریت خدمات فنی حفاری شرکت، تجربه، دانش فنی و تخصص را  اولویت نخست جذب نیروی انسانی در این بخش عنوان کرد و افزود: متخصصان این واحد دانش آموختگان رشته های حفاری و یا مکانیک با سابقه کار مفید در عملیات هستند که پس از گذراندن دوره های مختلف در این حوزه مشغول بکار شده اند.

 وی اظهار کرد: کارشناسان شاغل در این واحد باید علاوه بر تخصص نصب آویزه، با عملیات حفاری، سیال و سیمان نیز آشنایی کامل داشته تا بتوانند عملیات را با موفقیت به انجام برسانند.

 گفتنی است: تا سال 84 انواع آویزه‌های مورد نیاز حفاری از خارج کشور تامین می‌شد، اما با اهتمام شرکت ملی حفاری ایران به بومی سازی، طراحی و ساخت تجهیزات توسط سازندگان و صنعتگران داخلی، پس از طی فرآیند طراحی و ساخت، تولید آن در سایزهای مختلف هم اکنون توسط شرکت پارس پولاد در اهواز و چند سازنده دیگر در کشور صورت می گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار