دبیر هفته گرافیک اهواز گفت؛
امسال با فراخوانی که دادیم تعداد آثار افزایش پیدا کرده و بیش از ۷۰۰ اثر از بیش از ۸۰ هنرمند در حوزه های مختلف به دبیرخانه ارسال شده است
کد خبر: ۴۱۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 27 April 2017
دبیر هفته گرافیک اهواز گفت: امسال با فراخوانی که دادیم تعداد آثار افزایش پیدا کرده و بیش از ۷۰۰ اثر از بیش از ۸۰ هنرمند در حوزه های مختلف به دبیرخانه ارسال شده است.

 محمدکاظم فلسفی اظهار کرد: هفته جهانی گرافیک از ۲۷ آوریل و ٨ اردیبهشت آغاز می شود و به مدت یک هفته در سراسر جهان، همه کشورها این رویداد را گرامی می دارند که در کشور ما نیز هفته گرافیک  در ۱۰ شهر ایران در حال برگزاری است.

وی افزود: در استان خوزستان و شهرستان اهواز نیز این رویداد برای دومین سال است که با همکاری همه هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی برگزار می شود.

فلسفی با بیان اینکه امسال رویکرد متفاوت با اهداف بزرگتری برای برگزاری این هفته در نظر داریم، ادامه داد: روزگار بلندمدتی هنرمندان تراز اول کشور از خوزستان بودند ولی سال های اخیر خروجی های هنرمندان ما در این استان به صفر رسیده است. باید این روند را معکوس کرده و کاری کنیم تا هنرمندان با استعداد شناسایی و مشغول به تولید اثر شوند.

دبیر هفته گرافیک اهواز تصریح کرد: اثرات هنرمندان ما الزاما باید اثر هنری باشد؛ حاشیه تولید هنر زیاد است ولی تولید اثر هنری متأسفانه کم هست.

فلسفی بیان کرد: به هر حال بر اساس مسئولیتی که داریم تصمیم داریم بر شناسایی بیشتر هنرمندان و در مقابل آشنایی بیشتر آنها با فعالیت های جامعه طراحان گرافیک آشنا اقدام شود.

وی عنوان کرد: امسال با فراخوانی که دادیم تعداد آثار افزایش پیدا کرده و بیش از ۷۰۰ اثر از بیش از ۸۰ هنرمند در حوزه‌های مختلف به دبیرخانه ارسال شده در حالی که سال گذشته حدود ۳۰۰ اثر بیشتر دریافت نشد.

دبیر هفته گرافیک اهواز ادامه داد: ۱۰۰ اثر از بین ۷۰۰ اثر ارسالی به نمایشگاه راه پیدا کردند. همچنین پوستر، نشانه، صفحه‌آرایی، تایپوگرافیک و طراحی روی جلد کتاب بخش‌هایی هستند که آثار هنرمندان پذیرفته شده است.

دبیر هفته گرافیک اهواز همچنین به طراحی پوستر این نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: برای طراحی پوستر این رویداد حدود ۷۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد و از این بین یک پوستر انتخاب و رونمایی شد.

فلسفی در ارتباط با داوری آثار گفت: داوری آثار توسط مدرسان دانشکده هنر دانشگاه شهید چمران انجام و آثار بدون ذکر هنرمند و با کدبندی از سوی داوران مورد داوری قرار گرفت.

وی در ارتباط با اثر هنرمند در فضای شهری گفت: برای ایجاد این ارتباط با شهرداری تلاش های بسیاری انجام شده ولی به نتیجه مطلوبی دست پیدا نکرده و متاسفانه در حال حاضر وضعیت نابصری در شهر همه را آزار می‌دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار