مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور از مصرف سالانه 504 هزار تن گندم در خوزستان خبر داد
کد خبر: ۴۱۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 26 April 2017
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور از مصرف سالانه 504 هزار تن گندم در خوزستان خبر داد .

سیاوش حسین پور افزود: از این میزان 360هزار تن برای مصرف عمومی نانوایی‌ها و 142هزار تن دیگر برای توزیع به صورت خام در روستاها ، عشایر استان و مصارف صنعتی و کارخانه‌ها می باشد.

وی با توجه به پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مبنی بر اینکه در سال زراعی جاری یک میلیون و 700هزار تن گندم از 480هزار هکتار از اراضی خوزستان برداشت شود گفت: برنامه ریزی در جهت تسریع و خدمات رسانی هرچه بهتر به کشاورزان انجام شده و در این زمینه ستاد ویژه خرید تضمینی گندم به منظور ساماندهی و پیش بینی خرید در سال جاری بعد از نشست شورای کشاورزی استان خوزستان در دفتر مرکزی این شرکت تشکیل شده و مشکل خاصی برای خرید تضمینی گندم در استان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار درخصوص قیمت گندم در سال زراعی جاری گفت: قیمت پایه خرید تضمینی هرکیلوگرم گندم معمولی امسال با احتساب چهار درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید 13هزار ریال و گندم دروم با همین 13هزار و300 ریال است و امسال نیز بانک کشاورزی عاملیت پرداخت بهای خرید گندم تضمینی به کشاورزان در سراسر کشور را برعهده دارد.


استان خوزستان سالانه با تولید 14 و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی و دامی و شیلاتی ، رتبه نخست را در کشور دارا است.

ارزش این میزان تولید محصولات کشاورزی و زیرمجموعه آن در استان بیش از 70هزار میلیارد ریال است.

منبع: تابناک
برچسب ها: سیاوش حسین پور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار