مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نرخ مشارکت اقتصادی استان را در سال گذشته ۳۸ درصد عنوان کرد و گفت: در این مدت نرخ بیکاری در استان ۱۰.۷ درصد بوده است.
کد خبر: ۴۱۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 24 April 2017
محمد سنجری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث نظارت بر تعاونی‌ها اظهار داشت: در این راستا سال گذشته 2 هزار و 564 مورد بازرسی، نظارت، حسابرسی و بازدید از تعاونی‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ و تعاون بیش از 10 هزار نسخه مجموعه آموزشی، سی‌دی و بروشور تهیه و بین تعاونی‌ها توزیع شده است افزود: در بحث توانمندسازی تعاونیها و برای اجرای چرخه بهره‌وری آنها بیش از 90 میلیون ریال کمک بلاعوض​ شد که  رشد صادرات تعاونی و تولید را شاهد بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته در حوزه صادرات تعاونیها 10 میلیون و 823 هزار دلار کالا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال 94 به میزان 20 درصد رشد داشته است که این افزایش ناشی از تسهیل فرآیند صادرات بوده است.

سنجری تصریح کرد: در راستای رفع موانع تولید طی این مدت 400 میلیارد تومان منابع هزینه شده که در قالب رونق تولید به استان اختصاص یافت و تا پایان سال 95 بیش از 220 میلیارد تومان آن جذب و 550 بنگاه اقتصادی از این اعتبارات بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه در این راستا شرکت‌های تعاونی برای تأمین سرمایه در گردش از این فرصت استفاده کردند خاطرنشان​ کرد: در این راستا 34 تعاونی با 12 میلیارد تومان به بانک معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از این میزان 2 میلیارد و 137 میلیون تومان در طرح رونق، 2/5 میلیارد تومان صندوق کارآفرینی امید، 6 میلیارد تومان بانک توسعه تعاون و مابقی در طرح مشارکت روستایی بوده است.

سنجری یادآور شد: تا پایان سال گذشته 35 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان مشاغل خرد اعم از خانگی و خوداشتغالی توسط صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به متقاضیان پرداخت شد.

وی یادآور شد: سال گذشته بر اساس مرکز آمار نرخ مشارکت اقتصادی استان 38 درصد و نرخ بیکاری 10.7 درصد اعلام شده است در حالی که نرخ مشارکت اقتصادی در کشور در این مدت 39.4 درصد و نرخ بیکاری 12.4 درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته در حوزه اجتماعی 27 کارگاه آموزشی با موضوعات پیگیری آسیب‌ های اجتماعی برگزار شد همچنین اجرای 3 مرحله سبد توزیع مواد غذایی در استان انجام شد که جمعیت مشمول این طرح 58 هزار نفر خانوار بوده است.

سنجری برگزاری 77 مورد مسابقه و برنامه‌های ورزشی در سطح استان، بهره‌مندی574 خانواده کارگر از اماکن و زیارتگاه‌های سطح کشور، برگزاری 7 دوره آموزشی برای تربیت مربی و داوری در استان و اعزام 17 تیم ورزشی به مسابقات قهرمانی را از جمله اقدامات انجام شده سال گذشته در حوزه ورزشی است.

وی تعداد تعاونی‌های سطح استان را یک هزار و 994 تعاونی دانست و گفت: از این تعداد 598 تعاونی فعال و یک هزار تعاونی غیرفعال هستند و 776 تعاونی نیز در سه سال گذشته منحل شدند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار