حجت الاسلام عادلی نژاد؛
در جامعه ما، دانشگاهیان نقش بی بدیلی در فرهنگ سازی عمومی ازدواج دارند رییس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین آیت عادلی نژاد مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی و زوج های دانشجوی دانشگاه و اعضای خانواده آنها در محل تالار شهدای دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 23 April 2017
 اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ جشن ازدواج 105 زوج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر اسماعیل ایدنیحجت الاسلام عادلی نژاد: در جامعه ما، دانشگاهیان نقش بی بدیلی در فرهنگ سازی عمومی ازدواج دارند رییس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین آیت عادلی نژاد مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی و زوج های دانشجوی دانشگاه و اعضای خانواده آنها در محل تالار شهدای دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام عادلی نژاد در این مراسم با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص ازدواج، گفت: نکته اول در این آیات شریفه این است که خدای تبارک و تعالی می فرمایند "وَ مِن' آیاتِهِ أَن' خَلَقَ لَکُم' مِن' أَنفُسِکُم' أَز'واجاً لِتَسکُنُوا إِلَیها وَ جَعَلَ بَینَکُم مَوَد'َةً وَ رَحمَةً إِن'َ فی‏ ذلِکَ لَآیاتٍ لِقَو'مٍ یَتَفَکرُونَ"، و از نشانه های او این است که برای شما از جنس خودتان (نه از فرشتگان و نه از اجنه و غیر آنها) همسرانی آفرید که در کنار آنها آرامش یابید و میان شما علاقه دوستی و مهر باطنی نهاد، همانا در این امر نشانه هایی است (از توحید و قدرت و حکمت خدا) برای گروهی که می اندیشند.

وی ادامه داد: خیلی وقت ها با نگاه به زندگی های برخی از متاهلین گفته می شود که آرامشی که قرآن به آن اشاره کرده، وجود ندارد و یا گاها" جنگ سرد بین زوجین در زندگی حاکم است. اما همان طور که در قرآن اشاره شده، جوانان باید کسانی را برای ازدواج انتخاب کنند که از لحاظ فرهنگی، اقتصادی، فکری و اعتقادی با هم در یک راستا قرار داشته باشند تا به آرامشی که قرآن در پرتو ازدواج به انسان ها وعده داده است، برسند.

حجت الاسلام عادلی نژاد به دومین نکته آیات شریفه در مورد ازدواج اشاره کرد و گفت: قرآن می فرماید که از نشانه های بین زوجین این است که بین آنها مودت قرار دادم؛ باید توجه کرد که هم محبت و هم مودت وجود دارد، به عبارتی محبت دوست داشتن قلبی است ولی مودت یک پله از آن بالاتر است که اگر این محبت قلبی که بین شما هست، اظهار و بیان شد، اسم آن را مودت می گذارند.

وی بیان داشت: قرآن می فرماید در زندگی زناشویی و مشترک و در کانون خانواده محبت لازم است اما کافی نیست و به زوج ها مودت را توصیه می کند.

مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: مرد باید به همسرش ابراز محبت کند چرا که پیامبر فرمود "قول الرجل للمرأة أحبک لا یذهب من قلبها أبدا" یعنی اینکه مردی که به همسر خود بگوید من تو را دوست دارم هیچوقت از قلب همسرش بیرون نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه در جامعه ما، دانشگاهیان همیشه نقش بی بدیلی در فرهنگ سازی عمومی دارند، ادامه داد: دانشگاهیان همیشه پیشگام بوده اند و برگزاری جشن های ازدواج دانشجویی در دانشگاه ها برای راه اندازی فرهنگ ازدواج آسان، یکی از همین دستاوردهای است.

عادلی نژاد خاطرنشان ساخت: اگر می خواهیم فرهنگ ازدواج آسان در زندگی ما عمومی و فراگیر شود و موانع از بین روند، بخش زیادی از آن به خود زوج های جوان بر می گردد.

وی در پایان گفت: مهربانی را اگر قسمت کنیم، من یقین دارم به ما هم می رسد؛ آدمی گر ایستد بر بام عشق، دست هایش تا خدا هم می رسد.
منبع: تابناک
برچسب ها: عالی نژاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار