رئيس ايمني، بهداشت، محيط زيست و پدافند غير عامل شركت بهره برداري نفت و گاز مارون گزارش سال 95 خود در بخش بهداشت را به مناسبت روز جهاني سلامت ارائه كرد
کد خبر: ۴۱۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 22 April 2017
رئيس ايمني، بهداشت، محيط زيست و پدافند غير عامل شركت بهره برداري نفت و گاز مارون گزارش سال 95 خود در بخش بهداشت را به مناسبت روز جهاني سلامت ارائه كرد .


  يونس عامري ضمن تاكيد بر انجام اقدامات پيشگيرانه در راستاي كاهش افسردگي شغلي گفت: هر سال از سوي سازمان جهاني بهداشت يا WHO  بر اساس تحقيقات و بررسي هاي جهاني يك شعار مطرح مي شود كه نشان دهنده مشكلات بهداشتي و حاد در سطح جهان است  و شعار امسال ، "افسردگي، بيائيد با هم صحبت كنيم" بر مبناي چالش هاي روز در حوزه سلامت عنوان شده است .

 

وي افزود: قطعا سلامت روان نيروي انساني، تاثير بسيار مهمي بر رفتار   و كاركرد آن دارد و چنانچه از نظر روحي و رواني دچار آسيب هايي باشند بر روي   زندگي و شغل آنها تاثير نامطلوب و مخربي خواهد داشت .

 

عامري به معاينات طب صنعتي كاركنان اشاره كرد و گفت: در سال 95 موفق شديم بيش از 90 درصد كاركنان رسمي و قراردادي شركت را در درمانگاه طب صنعتي ستاد مركزي شركت بهره برداري نفت و گاز مارون مورد معاينات طب صنعتي قرار دهيم و انجام اين كار براي نيروهاي اركان ثالث از اولويت هاي ما در سال 96 است .

 

رئيس HSE شركت بهره برداري نفت و گاز مارون  يكي از برنامه هاي شركت در حوزه بهداشت صنعتي سال 1396 را ارزيابي ريسكهاي بهداشت حرفه اي به روش JHA دانست و تفكيك آنها از ريسك هاي ايمني را  بر   توجه بيشتر بر مسائل و مشكلات بهداشت حرفه اي و سلامت كاركنان تاثيرگذار ارزيابي كرد .

 

عامري طراحي و نگارش نرم افزار معاينات طب صنعتي توسط كارشناسان HSE شركت را   مهمترين اقدام اين اداره در جهت تسهيل ثبت و دسترسي به اطلاعات بهداشتي   بر اساس شناسنامه شغل كاركنان دانست و  ضمن معرفي آن به عنوان  اولين نرم افزار معاينات طب صنعتي در سطح وزارت نفت  گفت: اين نرم افزار براي سال جاري در حال بروز آوري است و نسخه دوم آن بزودي تهيه و در اختيار امور كاركنان و طب صنعتي قرار خواهد گرفت .

 

رئيس HSE شركت بهره برداري نفت و گاز مارون برگزاري بيش از 240 نفر ساعت آموزش مباني و كليات بهداشت حرفه اي براي كاركنان ستادي و عملياتي شركت را از ديگر اقدامات مهم HSE در سال 95 خواند و گفت: بيش از 180 فقره بازرسي بهداشت صتعتي نيز از واحدهاي ستادي و عملياتي شركت مارون به عمل آمد   كه از اهم آن مي توان پايش عدم انطباقهاي عوامل زيان آور ، مشكلات ارگونومي، جايگاه هاي نگهداري مواد شيميائي، آزمايشگاههاي شيميائي و نظارت بر توزيع آب آشاميدني سالم در واحدهاي عملياتي  علاوه بر  نظارت بر لايروبي و گندزدائي   155 مخزن آب آشاميدني 5 هزار ليتري را در گستره شركت نام برد .

 

گفتني است كه بررسي و نظارت بر توزيع آب آشاميدني سالم و بهداشتي، نظارت بر رستورانها و آبدارخانه در حوزه وظايف سازمان بهداشت و درمان اهواز است و نظارت و پايش آن از سوي اداره HSE شركت نفت و گاز مارون جهت تاكيد بيشتر بر اهميت رعايت مسائل بهداشت محيط مي باشد .
منبع: تابناک
برچسب ها: مارون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار