خطیب نماز جمعه اهواز تاکید کرد؛
مردم شریف خوزستان که بیشترین زحمت را برای انقلاب کشیده اند، مطالباتی از کاندیداهای ریاست جمهوری دارند که امیدوارم دولت فعلی و دولت آینده به این مطالبات رسیدگی نمایند
کد خبر: ۴۱۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 21 April 2017
به گزارش تابناک خوزستان ؛ آیت الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره به آغاز انقلاب فرهنگی دانشگاه توسط امام خمینی (ره)، اظهار کرد: در برخی دانشگاه ها چالش هایی مانند برگزاری کنسرت ها و اردوهای مختلط در این زمینه وجود دارد که هیچ سنخیتی با علم و دانش ندارد و امیدواریم متولیان دانشگاه ها به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کارهای فرهنگی در دانشگاه ها توجه نمایند.

خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه سخنان خود با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در دیدار با ارتشیان در خصوص برگزاری انتخابات پرشور و سالم، تصریح کرد: آرای مردم حق الناس است و دستگاه های اجرایی حق ندارند انتخابات را مهندسی کنند و فشار هایی بر هیات های اجرایی بیاورند زیرا تایید یا رد صلاحیت کسی ارتباطی با استاندار و فرماندار ندارد.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: اگر خدایی نکرده دستگاه های اجرایی بخواهند افرادی را بالا بیاورند یا اینکه افرادی را زمین بزنند از دید مردم ساقط خواهند شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به مطالبات مردم از کاندیداها، اظهار کرد: مردم شریف خوزستان که بیشترین زحمت را برای انقلاب کشیده اند، مطالباتی از کاندیداهای ریاست جمهوری دارند که امیدوارم دولت فعلی و دولت آینده به این مطالبات رسیدگی نمایند.

وی با بیان اینکه نخستین مطالبه مردم خوزستان، مقابله درست و منطقی با معضل ریزگردهاست، افزود: مقابله با ریزگردها نباید فقط در حد نهاکاری و مالچ پاشی باشد، زیرا بسیاری از کانونهای ریزگردها به دلیل خشک شدن زمین ها و تالاب های خوزستان پس از انتقال آب منطقه صورت گرفته است.

آیت الله حیدری تصریح کرد: نهالکاری اخیر آبنبات بزرگی است که تنها ۵ درصد از کانونهای ریزگرد خوزستان را پوشش میدهد و مسئولان این ۵ درصد را هم سه سال برنامه ریزی کرده اند، یعنی قرار است با نهال کاری کل مسئله ریزگردها را حل کنند، یک قرن طول می کشد، آیا این مسخره نیست.

امام جمعه اهواز افزود: در دیدار اخیر اجلاسیه خبرگان با رهبر انقلاب، بنده این موضوع را به ایشان رساندم که باید آب انتقالی خوزستان باید به این استان بازگردد.

وی افزود: بنده در این دیدار موضوع سدهای که قرار است در بالادست کرخه ساخته شود، را به ایشان عرض کردم که ایشان ناراحت شدند، ظاهرا این موضوع را به معظم له اطلاع نداده اند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه رهبر انقلاب فرموده بودند ۲ میلیون هکتار از اراضی خوزستان باید احیا شود و نه ۵۵۰ هزار هکتار، تصریح کرد: ایده مقام معظم رهبری آباد کردن خوزستان است و این موضوع یکی از مطالبات خوزستانی ها است.

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به لزوم استفاده از نیروهای بومی، خاطرنشان کرد: در بعضی جاها بیش از ۸۰ درصد از نیروهای مشغول در خوزستان، غیربومی هستند که از دولت میخواهیم این رویه غلط را کنار بگذارند تا جوانان خوزستانی با مدارک تحصیلی، بیکار نمانند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان در ادامه خاطرنشان کرد: در مدیریت ها باید اصل شایسته سالاری رعایت و از تنگ نظری های قومی اجتناب شود تا روحیه وحدت روز به روز تقویت شود.
منبع: تابناک
برچسب ها: نمازجمعه اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار