دکتر موگهی؛
آیین رونمایی از منشور عفاف و حجاب با حضور حجت الاسلام و دکتر موگهی برگزار شد
کد خبر: ۴۱۰۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 20 April 2017
 آیین رونمایی از منشور عفاف و حجاب با حضور حجت الاسلام و دکتر موگهی با اجرای منشور عفاف و حجاب، آمار ورودی به شورای انضباطی کاهش یافتالمسلمین سید محسن شفیعی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه،دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه و رئیس جمعیت هلال احمر خوزستان، حجت الاسلام عادلی نژاد مسئول دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، معاونین و اعضاء هیئت رئیسه و جمع کثیری از مسئولین، کارمندان، اعضاء هیئت علمی و دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌ شاپور اهواز برگزار شد.


دکتر ساسان موگهی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در این مراسم اظهار کرد: عفاف و حجاب در کشور به‌جز سابقه فرهنگی و دینی، بحث قانونی هم دارد و ما موظف به اعمال قانون هستیم.


وی افزود: ما در ابتدا باید درباره قانون، اطلاع‌رسانی می‌کردیم؛ قوانین متعددی در این زمینه وجود داشت که ما در کارگروه کارشناسی آن‌ها را یک‌کاسه و مختصر کردیم و آیین‌نامه‌ای تدوین شد که در این آیین‌نامه بندی فراتر از قوانین بالادستی خودش، نوشته نشده است.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: در اولین مرحله نیز آیین‌نامه را به شکل چهره‌ به‌ چهره و کلاس‌ به‌ کلاس به دانشجویان آموزش دادیم که کسی مدعی نشود، از قانون خبر ندارد؛ سپس به شکل پوستر،‌ بنر و ... در محل‌های تردد نصب کردیم. در این  آیین‌نامه مصادیق کاملاً واضح است و هیچ نقطه ابهامی در آن وجود ندارد.


موگهی خاطرنشان کرد: این کار موجب شد که آمار ورودی‌های ما به شورای انضباطی کاهش پیدا کند و معلوم شد که بخشی از ناهنجاری‌ها در دانشگاه به‌دلیل عدم اطلاع دانشجویان بود. دانشجویانی که به این آیین‌نامه چندان پایبند نباشند، در مرحله اول به شورای انضباطی دعوت می‌شوند و تذکر ارشادی دریافت می‌کنند. اگر اصلاح نشوند، تذکر کتبی به آن‌ها داده می‌شود و سپس مراحل بعدی انجام می‌شود.


وی با بیان اینکه ما باید به آینده نگاه داشته باشیم، گفت: کار امروز ما یک کار نمادین است. ما با هم پیمان می‌بندیم؛ منشوری برای تمام دانشگاهیان جندی‌شاپور وجود دارد و باید این منشور را بپذیریم و آن را ترویج دهیم. ما در حوزه فرهنگی و دانشجویی می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. باید این ارزش نمادین را در ادبیات فیلم‌سازی، تئاتر، نشریات دانشجویی و ... گسترش دهیم و از اعضای هیأت‌علمی و رؤسای دانشکده‌ها بخواهیم در این زمینه کمک کنند.


موگهی ادامه داد: اگر در اثر کوتاهی ما دانشجویی به راهی مغایر با فرهنگ اسلامی ما برود، در این زمینه مسئول هستیم؛ چراکه قبول کردیم توانایی انجام این کار را داریم. اگر کوچک‌ترین قدمی برداریم که از آسیب‌های بعدی به دانشجویان جلوگیری کند، خیر آن را در این دنیا و آن دنیا خواهیم دید و اگر نمی‌توانیم آن را انجام دهیم، نباید این کار را قبول کنیم که بار گناه یک فرد دیگر را هم به دوش بکشیم.


شایان ذکر است در پایان مراسم از دانشجویانی که پس از ورود به دانشگاه چادر را به عنوان حجاب برتر انتخاب کردند و در فعالیت های فرهنگی حائز رتبه برتر شده بودند، تقدیر و قدردانی شد.
منبع: تابناک
برچسب ها: دکتر موگهی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار