فرماندار شادگان؛
فرماندار شادگان از راه اندازی پایگاه‌ انتقال خون در این شهرستان خبرداد
کد خبر: ۴۱۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 19 April 2017
به گزارش تابناک خوزستان ، جلسه هماهنگی راه اندازی پایگاه انتقال خون در شهرستان با حضور مهندس جعفری نسب فرماندار شادگان ،دکتر محمدجواد نظری مهر مدیر امور مجلس سازمان انتقال خون  و هئیت همراه ،  دکتر عبد الحسین قاسم زاده مدیر کل سازمان انتقال خون خوزستان و ناصری نژاد مسئول دفتر نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری  برگزار گردید.

احمد جعفری نسب فرماندار شادگان در این جلسه ضمن خوشآمد گویی وخیر مقدم به حاضرین از راه‌اندازی پایگاه انتقال خون  در این شهرستان خبر داد و گفت:با پیگیرهای نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی   به منظور رفاه حال همشهریان و خدمت‌رسانی هرچه بهتر به اهداکنندگان  پایگاه‌ انتقال خون در شهرستان شادگان  به زودی راه‌اندازی می‌شود.


جعفری نسب با اشاره به اهمیت راه‌اندازی پایگاه  انتقال خون در این شهرستان ، اظهار کرد: به منظور احداث پایگاه انتقال خون در شهرستان شادگان  یک قطعه زمین توسط شبکه بهداشت و درمان  شهرستان  پیش بینی شده که پس از بازبینی و تایید کارشناسان مربوطه در اختیار سازمان انتقال خون قرار خواهد گرفت.


فرماندار شادگان در پایان بیان داشت : ایجاد پایگاه انتقال خون در شهرستان شادگان می‌تواند بسیاری از نیازهای خونی را در کمترین زمان ممکن برطرف کند.


لازم بذکر است ، هدف از این برنامه، ‌ فرهنگ‌سازی در راستای رسیدن به اهداف بشردوستانه و کمک به نیازمندان، ارتقای سطح سلامت جامعه و ترویج فرهنگ اهدای ‌خون به نیازمندان به عنوان فعالیتی زندگی‌بخش است.


خون سالم، نجات بخش زندگی است. همه روزه، در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده های خونی نیاز پیدا می کنند، براساس آمارهای بدست آمده در دنیا از هر سه نفر یک نفر در طول زندگی نیاز به تزریق خون و فرآورده های خونی پیدا می کند، علی رغم پیشرفت های چشمگیر علم پزشکی هنوز هیچ جایگزینی برای خون ساخته نشده  و بسیاری از بیماران نیازمند نیز تنها با تزریق خونی که انسان های نوع دوست و نیکوکار اهدا می کنند قادر به ادامه زندگی خود هستند.


با توجه به محدود بودن مدت زمان نگهداری خون و فراورده های خونی و عدم جایگزینی مناسب برای بیماران نیازمند خون و نیاز همیشگی به این مایع نجات دهنده، اهدای خون از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.


اهدای خون موجب تضمین سلامتی افراد خواهد شد بنابراین توصیه می کنیم مردم حداقل در طول سال دو بار اهدا خون داشته باشند

منبع: تابناک
برچسب ها: انتقال خون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار