در چند روز آینده نیز 90 دستگاه رایانه دیگر خریداری خواهد شد تا تشکیل پرونده الکترونیک با سرعت بیشتری انجام شود.
کد خبر: ۴۱۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 19 April 2017
مهندس مهرداد شریفی-رییس مرکز بهداشت غرب اهواز ، جزییات روند استقرار پرونده الکترونیک شهروندان غرب اهواز را تشریح کرد. وی با اشاره به اینکه پرونده الکرونیک سلامت، گامی در راستای برقراری عدالت اجتماعی و دسترسی عادلانه عموم شهروندان به خدمات سلامت با کیفیت و مدیریت شده در سراسر کشور است، سهولت تشکیل پرونده و بازیابی اطلاعات یکپارچه سلامت افراد  ، کاهش خطا، تسهیل در آموزش و پژوهش و  بهبود نظارت بر خدمات حوزه سلامت را از مزایای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت بیان کرد و افزود: برای تامین زیرساخت پرونده الکترونیک سلامت شهروندان غرب اهواز تا کنون، بیش از 300دستگاه رایانه و 40 دستگاه لپ تاپ خریداری و در کلیه پایگاههای سلامت، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه های بهداشت توزیع شده است.

شریفی ادامه داد: در چند روز آینده نیز 90 دستگاه رایانه دیگر خریداری خواهد شد تا تشکیل پرونده الکترونیک با سرعت بیشتری انجام شود.

وی در ادامه به کابل کشی بیش از ۳۰۰۰۰ متر و نصب بیش از 38 دکل رادیویی به متراژ 1128 متر برای اتصال تمامی مراکز شهری و روستایی و خانه های بهداشت به اینترنت و نیز خریداری 52 مودم 4g  برای تمامی پایگاه های سلامت شهری اشاره کرد.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با وجود اینکه در پرتو برنامه تحول سلامت ، کمیت و کیفیت ارائه خدمات در بخش بهداشت دگرگون شده و بهره مندی همه ی اعضای خانواده از خدمات نوین سلامت( شامل: مراقبت از سلامت همه گروههای سنی، اصناف ، کارگران و...، مشاوره تغذیه و سلامت روان- خدمات دندانپزشکی و آزمایشگاهی-توزیع رایگان مکملهای دارویی و...) را در پی داشته است، اما هنوز تعداد زیادی از شهروندان از آن اطلاعی نداشته اند.

وی افزود : علاوه بر اطلاع رسانی های گسترده قبلی در سطح شهر اهواز ، تهیه و توزیع رسانه ای با عنوان «خدمات رایگان از ما و خودمراقبتی از شما» با ذکر نشانی کامل مراکز و پایگاههای سلامت ، حضور  در برنامه زنده رادیویی، اطلاع رسانی در فضای مجازی ، حضور کارکنان مرکز بهداشت در مناطق مختلف درب منازل، ادارات، سازمانها، مدارس ، دانشگاهها و خوابگاههای دانشجویی، منازل سازمانی ارتش و سپاه و... جهت انجام سرشماری بهداشتی و دعوت مردم به دریافت خدمات،  از جمله اقداماتی بود که در راستای اطلاع رسانی عمومی و تحت پوشش قرار دادن جمعیت شهری غرب اهواز انجام شد.

شریفی در ادامه خاطر نشان کرد: به منظور نظارت دقیق بر روند تشکیل پرونده الکترونیک سلامت شهروندان و ثبت خدمات در سامانه سیب(سامانه یکپارچه بهداشت)، پایش هر مرکز جامع سلامت به یک مسئول واحد ستادی سپرده شد و معاون فنی مرکز بهداشت نیز به عنوان سوپر وایزر برنامه ، مسئولیت نظارت بر کل واحدهای موجود را بر عهده گرفت.

وی افزود:به منظور یافتن گره ها و ارائه راهکارهای ارتقای فرایند، جلسات روزانه تحلیل عملکرد با مسئولان واحدهای ستادی ناظر تشکیل و جلسات متعددی نیز با حضور مدیران اجرایی، مسئولان مراکز ، مراقبان سلامت، پزشکان و... در ستاد مرکز بهداشت، برگزار شده است.

شریفی، ضمن تقدیر از همکاری مردم، نهادها، ادارات و سازمانها و کارکنان نستوه و تلاشگر مرکز بهداشت غرب اهواز، تصریح کرد : با اقدامات انجام شده، تاکنون(ساعت 7:30 -روز چهارشنبه 30 فروردین) برای حدود 400هزار نفر از ساکنان غرب اهواز، پرونده الکترونیک سلامت تشکیل و بیش از یک میلیون و 183900 خدمت در سامانه ثبت شده است .وی همچنین میانگین واحدهای فعال تحت پوشش مرکز بهداشت غرب اهواز را در سامانه، 84% ذکر  و تاکید کرد:این اقدامات تا تحت پوشش قرار دادن تمام جمعیت ، ادامه خواهد داشت.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در پایان با اشاره به اهمیت مقوله ی عدالت در دسترسی همه مردم به خدمات سلامت ، بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)و عزم جدی سیاستگزاران و کارکنان حوزه ی سلامت برای نیل به آن، از شهروندان خواست : برای دریافت خدمات نوین سلامت، با در دست داشتن کارت ملی به نزدیکترین پایگاه سلامت یا مرکز خدمات جامع سلامت در محل سکونت خویش مراجعه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار