دولت آمادگی لایروبی اروند را دارد و رئیس‌جمهور در دو سفر قبلی خود، قصد داشت که دستور انجام این کار را بدهد اما دکتر ظریف، او را قانع کرد که این کار با توجه به مسائل بین ما و عراق و مشکلاتی که ممکن بود ایجاد شود، صورت نگیرد
کد خبر: ۴۱۰۱۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 19 April 2017
دکتر غلامرضا شریعتی در نشست با مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء که امروز، 29 فروردین ماه در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه لایروبی کارون نیاز و خواست عمومی مردم خوزستان است اظهار کرد: دولت آمادگی لایروبی اروند را دارد و رئیس‌جمهور در دو سفر قبلی خود، قصد داشت که دستور انجام این کار را بدهد اما دکتر ظریف، او را قانع کرد که این کار با توجه به مسائل بین ما و عراق و مشکلاتی که ممکن بود ایجاد شود، صورت نگیرد

وی افزود: پروژه بزرگ ما بحث آب و فاضلاب استان است که مصوبه و اراده دولت انجام کار است و رئیس جمهور هم قول آن را داده است.

شریعتی تصریح کرد: ما بین دو موضوع فاینانس خارجی و کار با قرارگاه قرار داریم و با توجه به این‌که امسال سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" است، علاقه‌مند هستیم دقیقاً در این چهارچوب حرکت کنیم و اگر مسئولان قرارگاه مدل مالی را هرچه سریعتر ارائه دهند و در این زمینه به توافق برسیم و قابل وصول باشد، کار را ادامه دهیم و به سرانجام برسیم؛ چراکه چند پروژه بزرگ آبرسانی و فاضلاب نیز در استان وجود دارند.

استاندار خوزستان گفت: در حوزه عمران شهری نیز برخی پروژه‌ها برای اهواز مدنظر است که می‌توانیم مقدمات خط 2 را آغاز کنیم و در خط یک نیز واقعاً با پیمانکاران با مشکل جدی مواجه هستیم که قرار شد دوستان کار را سریع‌تر دنبال کنند و تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: برخی پروژه‌ها در حوزه راه‌ها و بیمارستان نیز مدنظر است که باید به سرانجام برسد. همچنین برای ساخت پروژه بیمارستان دو هزار تختی اهواز باید از به سرانجام رسیدن این موضوع مطمئن شویم و این را هم مدنظر داشته باشیم که اکنون ساخت بیمارستان هزار تختخوابی برای ما قابل انجام است. ضمن اینکه بیمارستان 500 تختخوابی گلستان هم که فرسوده است، تبدیل به اثر شده و بیمارستان 540 تختخوابی جدیدی ساخته می‌شود.

شریعتی عنوان کرد: فاینانس خارجی در پروژه بیمارستان‌سازی با شرایط موجود کشور کمی سخت و بدست آمدن آن نیز کمی دور از انتظار است. پیدا کردن فاینانس خارجی برای تخت‌های بیمارستانی با این تعرفه بعید است. پس باید کمی منطقی‌تر فکر کنیم.

وی اظهار کرد: اگر فکر می‌کنید که خوزستان و اهواز نیاز به بیمارستان دو هزار تختخوابی دارند، در این راستا با وزیر بهداشت صحبت می‌کنیم تا بیمارستان هزار تختخوابی که قرار است ساخته شود، به بیمارستان دو هزار تختخوابی تبدیل شود اما اگر فعلاً این نیاز استان نیست، همان ساخت بیمارستان هزار تختخوابی را آغاز می‌کنیم.

وی با بیان این‌که در عین حال مخالف با فاینانس هم نیستیم، گفت: به هر حال با توجه به این‌که ساخت بیمارستان هزار تختخوابی دست به نقد است، نباید آن را از دست بدهیم. همچنین آمادگی ساخت بیمارستان 540 تختخوابی را هم داریم و برای بیمارستان هزار تختخوابی نیز آماده می‌شویم.

 به هر حال دانشگاه علوم پزشکی گزارش کارشناسی دهد که نیاز اهواز به ساخت بیمارستان 1000 تختخوابی است یا 2000 تختخوابی، که ما بتوانیم در این راستا با وزیر صحبت کنیم.

منبع: تابناک
برچسب ها: استانداری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار