استاندار خوزستان در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی؛
محور فعالیت های اقتصادی امسال توسعه صادرات باشد و تجار به بازارهای جدید از جمله عمان و روسیه وارد شوند.همچنین در بازار عراق فعالیت های اقتصادی تخصصی تر شود
کد خبر: ۴۰۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵ 18 April 2017
برگزاری منظم و مستمر جلسات حل مشکلات بخش خصوصی تاثیرگزاری خوبی داشته اما اگر این جلسات تخصصی تر و با یک دستور کار ویژه برگزار شوند قطعا نتایج بهتری خواهند داشت.

 با توجه به اینکه امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال نام گذاری شده، اگر بنا باشد این سال تولید و اشتغال رونق پیدا کند اقتصاد مقاومتی درون زا با نگاه به بازارهای هدف خارجی محور فعالیت های اقتصادی استان قرار بگیرد.

استاندار خوزستان بیان کرد:کشور ما در شرایط فعلی بیش از هرچیزی نیاز به رونق اقتصادی دارد اگر برنامه های تولید و اشتغال جنبه عملیاتی بگیرد قطعا اقتصاد مقاومتی محقق می شود و در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

شریعتی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی محور فعالیت های اقتصادی باشد خاطرنشان کرد: محوریت میدان داری فعالیت اقتصادی بر عهده بخش خصوصی است و بخش دولتی در این زمینه حامی و پشتیبان است.اتاق های بازرگانی ،تعاون و اصناف نقش اساسی را در این بخش دارند بویژه اتاق های بازرگانی باید بیش از پیش وارد کار شوند.

وی با تاکید بر اینکه اتاق های بازرگانی استان باید جهت دست یابی به بازارهای خارجی مثل عراق و عمان آماده شوند تصریح کرد: اگر بازار این کشورها امروز دست کشورهایی از جمله ترکیه است نشان از فعالیت قوی بخش خصوصی این کشور است.

استاندار خوزستان با انتقاد عدم اجرای تفاهم نامه های تجاری منعقد شده با کشورهای خارجی از جمله عراق گفت: تاکنون چندین تفاهم نامه همکاری با کشورهای همسایه داشتیم ولی کدام یک به سرانجام رسیده؟

شریعتی با بیان اینکه تولید و اشتغال در نتیجه فعالیت بخش خصوصی بدست می آید اظهارکرد: توان تولید و اشتغال خوزستان از وضعیت حاضر بیشتر است اما به دلیل عدم برنامه ریزی مدون و ضعف در نگاه به افق درازمدت موجب شده از ظرفیت های استانمان بهره وری لازم را نبریم.

وی با اشاره به اینکه بازار عمان ظرفیت خوبی جهت صادرات است است گفت: متاسفانه علیرغم رابطه پایدار و خوبی که کشور ما با عمان دارد از این فرصت استفاده نکرده و از بازار آن غافل مانده ایم.در این زمینه انتظار می رود تجار ما با افق بلند تر و با نگاهی علمی تر بازارهای هدف را کارشناسی کنند تا نهایت بهره مندی راببریم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: امسال محوریت جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی  بر توسعه صادرات باشد و تمرکز فعالیت ها بر این بخش صورت بگیرد. در این راستا واحدهای صادراتی بررسی و پس از نیاز سنجی تقویت شوند تا زمینه توسعه صادرات برای استان فراهم شود.

وی همچنین بانک ها را ملزم به همکاری با تجار و تولید کنندگان کرد.

شریعتی در پایان عنوان کرد: دولت در هیچ استانی اندازه خوزستان هزینه نکرده است اگر از این نگاه ویژه دولت به استانمان بهره مندی لازم را ببریم تولید پایدار و اشتغال زیادی خواهیم داشت.
منبع: تابناک
برچسب ها: شریعتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار