در آستانه افتتاح رسمی شش فاز بزرگترین میدان گازی در خلیج فارس عنوان شد؛
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت در اجرای عملیات حفاری هشت فاز طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در سال های اخیر نقش برجسته ایفا کرده است
کد خبر: ۴۰۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 15 April 2017
 مهندس حیدر بهمنی با اشاره به بهره برداری رسمی  شش فاز پارس جنوبی به طور همزمان با حضور رئیس جمهوری، افزود: حفاری فازهای 17 و 18 که قرار است از سوی دکتر روحانی افتتاح رسمی شود، توسط متخصصان این شرکت با کاربست دکل های ناوگان ملی حفاری به ثمر نشست.

وی اظهار کرد: در اجرای این دو فاز که منجر به تولید مقادیر عظیمی گاز و میعانات گازی شده است، شرکت ملی حفاری در چارچوب قراردادی با شرکت نفت و گاز پارس 22 حلقه چاه توسعه ای دریایی حفر و تکمیل کرد.

بهمنی گفت: این دومین تجربه ملی حفاری در انجام پروژه های کلید در دست (EPD ) است که پس از اجرای عملیات حفاری در فازهای 9 و 10 تحقق و از افتخارات این شرکت در پاسخگویی به برنامه ها و اهداف کلان صنعت نفت کشور به شمار می آید.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران حفاری 22 حلقه چاه در پروژه فاز 14 که با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و مشارکت در بخشی از عملیات حفاری فاز یک و پنج و همچنین تعمیر چاه ها در فاز 12 را جلوه ای از حضور فعال این شرکت در روشنایی مشعل فازهای میدان گازی پارس جنوبی عنوان کرد.

وی با اشاره به توان بالای عملیاتی و تجارب گرانسنگ متخصصان و کارشناسان ملی حفاری در راهبری عملیات حفاری در دریا، افزود:  این شرکت آمادگی کامل دارد تا در همکاری تنگاتنگ با شرکت نفت و گاز پارس در اجرای طرح های توسعه ای در موقعیت عملیاتی آن شرکت مشارکت و همیاری نماید.

بهمنی خاطرنشان کرد: شرکت ملی حفاری اولین شرکت ایرانی بود که در حفاری فازهای پارس جنوبی ورود کرد و زمینه حضور دیگر شرکت های داخلی را با حفر و تکمیل 24 حلقه چاه گازی در فازهای 9 و 10 فراهم آورد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: براساس سیاست های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی حفاری در زمان حاضر افزون بر 30 درصد توان عملیاتی خود را در بخش حفاری و ارائه خدمات فنی تخصصی صنعت حفاری به اجرای پروژه های کلید در دست (EPDS ) در میادین مشترک نفت و گاز خشکی و دریایی اختصاص داده است.

گفتنی است: بهره برداری همزمان از شش فاز طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی با حضور دکتر روحانی ریاست جمهوری شامل فازهای 17، 18،  19 (دوفاز)، 20 و 21 در بخش های خشکی و فراساحل که به ارزش 20 میلیارد دلار تحقق یافته است، بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی در کشور محسوب می شود. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار