وزیر کشور خبر داد؛
موضوع حاشینه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیر رسمی از آسیب‌های اجتماعی است که در خوزستان و اهواز در اولویت نخست ما قرار گرفته است و این طرح در اهواز به‌عنوان پایلوت اجرا می‌شود
کد خبر: ۴۰۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 14 April 2017
به گزارش تابناک خوزستان؛وزیر کشور از تهیه یک طرح جامع برای ساماندهی حاشیه‌نشینی خبر داد و گفت: موضوع حاشینه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیر رسمی از آسیب‌های اجتماعی است که در خوزستان و اهواز در اولویت نخست ما قرار گرفته است و این طرح در اهواز به‌عنوان پایلوت اجرا می‌شود.

دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی درحاشیه  جلسه شورای اجتماعی خوزستان که امروز (پنجشنبه، 24 فروردین ماه) با موضوع حاشیه‌نشینی و بحران‌های اجتماعی در سالن جلسات شهید رجایی خوزستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مساله آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی این آسیب‌ها از مسائلی است که مقام معظم رهبری متذکر شدند و در وزارت کشور پیگیر ساماندهی این مساله هستیم.

وی افزود: موضوع حاشینه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیر رسمی از آسیب‌های اجتماعی است که در خوزستان و اهواز در اولویت نخست ما قرار گرفته است. در این زمینه با توجه به حضور استاندار خوزستان و مسئولان در شورای اجتماعی و توضیحاتی که ارایه شد، طرح جامعی در تهران ظرف حدود دو ماه تهیه شده که در این طرح سه استان سیستان و بلوچستان ، خراسان رضوی و خوزستان فعلا به‌عنوان پایلوت انتخاب شدند.

وزیر کشور ادامه داد: از استان خراسان رضوی شهر مشهد و از استان خوزستان شهر اهواز در این طرح پایلوت هستند. تقسیم کار میان دستگاه‌های مختلف، تعیین زمان‌بندی‌ها و هماهنگی‌های لازم انجام شده است و ان شاءالله منابع این طرح نیز در اختیار دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت تا این طرح در اهواز اجرا شود.

رحمانی فضلی افزود: جلسه امروز جهت هماهنگی بین همه دستگاه‌های خوزستان برای پیاده‌سازی این طرح بود و در این جلسه مقرر شد تمام دستگاه‌ها متناسب با شرح وظایف تعریف‌شده و ذاتی خود و با در نظر گرفتن منابع داخلی که در اختیار دارند، با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها اجرای این طرح را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: امیدوارم ظرف سه ماه بعد که جهت ارزیابی پیشرفت اجرای این طرح جامع به خوزستان سفر می‌کنم حرکت‌ها آغاز شده باشد و مسیر خوبی را نیز طی کرده باشیم تا پایان امسال که گزارش آن را خدمت مقام معظم رهبری ارایه می‌دهیم، مایه خرسندی رهبر انقلاب شود.
منبع: تابناک
برچسب ها: رحمانی فضلی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار