در روزهای تعطیل نوروزسال 96 بیش از یکصد و 32 هزار و 160 نفر از هموطنان، از تاسیسات و بدنه سد شهید عباسپور دیدن کردند
کد خبر: ۴۰۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 10 April 2017
به گزارش تابناک خوزستان ، آمارها افزایش 32 درصدی میزان حضور مهمانان نوروزی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد، طبیعت بکر و جاذبه های زیبای گردشگری شهرستان اندیکا موجب شد جمع زیادی از مسافران، این شهرستان و سد شهید عباسپور را یکی از مقاصد اصلی خود جهت مسافرت در تعطیلات نوروز امسال در نظر گیرند.


 ارائه خدماتی از جمله اسکان مهمانان نوروزی، ایجاد ایستگاه های صلواتی در مسیرهای بازدید، ارائه بروشور و نصب تابلوهای مختلفی از جمله پیام های مقام معظم رهبری، تصویر شهدا و تابلوهای حجاب و عفاف، نصب تابلوهای ایمنی و راهنما و همچنین احداث ایستگاه کمک های اولیه و آمبولانس را از مهم ترین فعالیت های ارائه شده توسط ستاد نوروزی شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه شهید عباسپور در نوروز سال جاری عنوان شد .


سد شهید عباسپور یا سد کارون ۱ یکی از بزرگ‌ترین سدهای ایران است که بر روی رودخانه کارون در جنوب غربی ایران احداث شده‌است. این سد در استان خوزستان و در ۵۰ کیلومتری شمال شرقی مسجد سلیمان، واقع شده‌است.

سد کارون ۱ بتونی دوقوسی است. ارتفاع تاج سد از پی، ۱۸۸ متر وطول تاج آن ۳۸۵ متر می‌باشد. این سد، از اولین سدهای ساخته شده در ایران و خاورمیانه است که ساخت بدنهٔ آن در سال ۱۳۴۴ آغاز و تا سال ۱۳۵۴ ادامه داشت.

در زمان جنگ ایران و عراق نیروهای عراقی برای خراب کردن این سد با جنگده‌های خود ۱  موشک به بدنه سد پرتاب کردند، که خوشبختانه آسیب جدی وارد نیاورد و این دلیل بر استحکام سد بود، حتی تا حدود ۱۰ سال پیش لکه‌های سیاه که نشان از برخورد موشک بود به وضوح قابل دید بود که مورد بازسازی قرار گرفت.

منطقه سازمانی سد شهید عباسپور، کوشک نام دارد.

منبع: تابناک
برچسب ها: شهیدعباسپور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار