مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت؛
در راستای طرح های محرومیت زدایی و توسعه زیرساخت های ورزش در مناطق محروم شهرستان اهواز شش زمین مینی فوتبال در مناطق عین 2، کوی علوی و ملاشیه اهواز احدث می شود
کد خبر: ۴۰۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 10 April 2017
افشین حیدری  اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در راستای محرومیت زدایی و تقویت استعدادهای مناطق مختلف خوزستان، 15 میلیارد ریال با حمایت استاندارخوزستان ،شش زمین مینی فوتبال و یک استخر در منطقه ملاشیه، عین 2 و کوی علوی اهواز احداث می شود.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته سعی داریم این 6 زمین مینی فوتبال را تا 20 اردیبهشت امسال آماده بهره برداری کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد:یکی از اولویت های ما تقویت لیگ فوتبال اهواز است که در سال های گذشته با توجه به استعدادهای موجود در محلات آن گونه که باید توجه نشده است.

وی بیان کرد:همچنین افزایش سرانه ورزشی محلات از دیگر اولویت ها ما است چرا که تا فضای ورزشی مناسبی وجود نداشته باشد نمی توانیم صحبتی از استعدادیابی و تقویت تیم های مناطق داشته باشیم.

حیدری یادآور شد: اداره کل ورزش خوزستان زمین هایی را با کاربری ورزشی در مناطق عین دو و کوی علوی دارد اما از آن جا که سند این زمین ها به نام اداره ورزش ثبت نشده بود برخی از زمین خواران چشم طمع به این فضاها داشتند که بخشی از آن را نیز تصرف کردند.

وی گفت: با حمایت مسئولان استان بخشی از این زمین ها به تملک اداره ورزش درآمده و در اختیار تیم های محلات قرار می گیرد و سال به سال نیز با جذب اعتبارات به این زمین های ورزشی رسیدگی بیشتری می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: تلاش داریم سرانه ورزش استان را افزایش داده و در جهت توسعه زیرساخت ها نیز گام های موثرتری برداریم.

وی ادامه داد: امسال تمرکز خود را روی توسعه زیرساخت های ورزشی مناطق حاشیه ای استان و به ویژه شهرستان اهواز بیشتر کرده و امید است تقویت این زیرساخت ها بتواند در جهت رشد ورزش خوزستان موثر باشد.

وی بیان کرد: همچنین راه اندازی اتاق فکر خوزستان با مشارکت تیم های لیگ برتری و لیگ دسته یک از دیگر برنامه های اولویت دار ما در امسال به شمار می رود.

حیدری گفت: بررسی مشکلات فوتبال خوزستان و ایجاد بستر مناسب برای رشد تیم های استان در رقابت های کشوری از جمله مسائل مهمی است که باید به صورت ویژه به آنها توجه شود.

وی افزود: اگرچه اتاق فکر خوزستان از سال های گذشته تشکیل شده بود اما جلسات مستمری را در خصوص بررسی مشکلات ورزش استان شاهد نبودیم که از این به بعد این اتاق فکر به صورت مستمر و مفید برگزار می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان همچنین در خصوص وضعیت بلاتکلیف استقلال اهواز گفت: این تیم به لیگ دسته دوم کشورسقوط کرده و اکنون شرایط مطلوبی ندارد اما صحبتی از خرید سهمیه هم مطرح نیست و هم اکنون باید وضعیت کادر فنی این تیم مشخص شود.

وی همچنین درادامه بر رسیدگی هرچه بیشتر به ورزشگاه غدیر اهواز تاکید کرد و افزود: نگاه ما به این ورزشگاه بزرگ باید تغییر کند چرا که اگر این مجموعه بزرگ را تنها یک پروژه تکمیل شده بدانیم که باید توسط هیات فوتبال استان اداره شود، نگاه درستی نیست.

حیدری گفت: مدتی پیش در این خصوص با وزیر ورزش و جوانان در خصوص نگهداری از این ورزشگاه صحبت های لازم مطرح شده و به زودی یک چارت سازمانی با عنوان مجموعه فرهنگی ورزشی غدیر برای این ورزشگاه مشخص می کنیم و برای نگهداری و تجهیز آن اعتبار سالانه در نظر می گیریم.

وی ادامه داد: نباید تنها پیش از مسابقات درجهت رفع مشکلات این ورزشگاه اقدام کنیم بلکه باید رسیدگی به زمین چمن و وضعیت نور و سکوهای ورزشگاه به صورت مداوم انجام شود.  

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار