با تلاش حفار مردان شرکت ملی حفاری محقق شد؛
با تلاش حفار مردان شرکت ملی حفاری ایران عملیات حفر و تکمیل نخستین حلقه چاه نفتی در سال 96 با موفقیت به انجام رسید و آماده بهره برداری شد
کد خبر: ۴۰۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 29 March 2017
مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت در این باره توضیح داد: براساس گزارش مدیریت عملیات حفاری خشکی – 1 این چاه توسعه ای (جدید) در میدان نفتی پارسی در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب حفر تکمیل شده است.

ناصر قلی پور گفت: عملیات حفاری چاه شماره 88 پارسی از اواسط مهرماه سال گذشته آغاز و پنجم فروردین ماه امسال به اتمام رسید و تحویل کارفرما گردید.

وی با اشاره به اینکه حفاری این چاه با کاربست دکل 34 فتح صورت گرفت، افزود: کارکنان سختکوش مستقر بر روی این دستگاه هم اکنون با همکاری گروه عملیاتی ترابری سنگین شرکت در حال جابجایی دکل به موقعیت جدید هستند.

قلی پور با بیان اینکه کار در صنعت حفاری تعطیلی ندارد، تصریح کرد: تلاشگران این عرصه در مناطق عملیاتی خشکی و دریایی در اقصی نقاط نفتخیز کشور در هفت روز نخست سال نو موفق به حفر پنج هزار و 471 متر چاه های نفت و گاز شدند.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت 74 دکل حفاری در اختیار دارد که در زمان حاضر 68 دکل در موقعیت های عملیاتی از جمله میادین مشترک در حال حفر چاه های توسعه ای، توصیفی، اکتشافی و تعمیری تکمیلی می باشند.

وی گفت: هم اینک ده دستگاه حفاری خشکی و دو دستگاه دریایی در پروژه های حفاری در میادین مشترک نفتی آزادگان جنوبی در استان خوزستان، آذر در استان ایلام و فاز 14 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در استان بوشهر در مدار عملیات قرار دارند.

قلی پور با بیان اینکه 56 دکل حفاری خشکی و دریایی نیز در سایر مناطق عملیاتی مشغول بکار می باشند، افزود: پنج دکل نیز در برنامه تعمیرات دوره ای (اورهال) در سایت بازسازی شرکت  می باشند.

گفتنی است: شرکت ملی حفاری ایران در سال 95 موفق به حفاری و تکمیل 193 حلقه چاه نفت و گاز به متراژ افزون بر 293 هزار و 605 متر شد که تکمیل 50 حلقه از این چاه ها 742 روز زودتر از برنامه پیش بینی شده از سوی شرکت های کارفرما تحقق یافت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار